کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوش مصنوعی فیس‌بوک 5 انسان را همزمان در یک بازی شکست داد

سايت خبری ايتنا , 25 تير 1398 ساعت 12:46

ایتنا - دو سال پیش، روباتی به نام لیبراتوس موفق شد تا برترین بازیکن‌های جهان را در یک بازی ویژه ببرد و برنده 1.7 میلیون دلار شود. هنوز مشخص نیست که این روبات پولی که برده بود را صرف چه کاری کرد اما پیامی که به‌جامعه جهانی داد این بود دیگر روبات‌ها را دست‌کم نگیرید.


فیس‌بوک به‌تازگی روبات جدیدی ساخته است که با الگوریتم‌های پیچیده می‌تواند در بازی‌های چندنفره با انسان بسیار موفق عمل کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، دو سال پیش، روباتی به نام لیبراتوس موفق شد تا برترین بازیکن‌های جهان را در یک بازی ویژه ببرد و برنده 1.7 میلیون دلار شود. هنوز مشخص نیست که این روبات پولی که برده بود را صرف چه کاری کرد اما پیامی که به‌جامعه جهانی داد این بود دیگر روبات‌ها را دست‌کم نگیرید.
 
بااین‌حال مشکل لیبراتوس این بود که تنها می‌توانست به‌صورت همزمان با یک بازیکن بازی کند و بازی گروهی برای او مقدور نبود. بااین‌حال نسل جدید این روبات به نام پلوریبوس موفق شده است تا این مانع را پیشت سر بگذارد و به یکی از برترین روبات‌های هوش مصنوعی تبدیل شود.
 

 
 
این روبات در پژوهشی با همکاری فیس‌بوک و کارنگی ملون ساخته شده است و برای بازی چندنفره به‌روزرسانی شده است. پلوریبوس در ابتدا با استفاده از الگوریتم جستجوی آنلاین خود به دنبال گزینه‌های در دسترس می‌گردد و سپس به انجام بازی می‌پردازد.
 
برخی از انسان‌هایی که با این روبات بازی کرده‌اند انتخاب‌های آن را بسیار هوشمندانه دانسته‌اند که به‌راحتی قابل پیش‌بینی نبوده‌اند. همچنین حافظه این هوش مصنوعی مورد تحسین انسان‌ها قرار گرفته است. البته روبات‌هایی نیز وجود دارند که برای بازی‌های کامپیوتری دیگر مانند فوتبال آنلاین طراحی‌شده‌اند که توانسته‌اند تحسین کاربران را برانگیزند.
 


کد مطلب: 57297

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57297/هوش-مصنوعی-فیس-بوک-5-انسان-همزمان-یک-بازی-شکست

ايتنا
  https://www.itna.ir