کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کمبود پردازنده‌های اینتل دلیل اصلی کاهش چشمگیر فروش کامپیوترهای خانگی

www.theinquirer.net , 12 مرداد 1398 ساعت 12:58

ایتنا- بازار کامپیوترهای خانگی به لطف به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 و برطرف شدن کمبود عرضه پردازنده‌های اینتل در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی رشد غیرمنتظره‌ای را تجربه کرده است.


بازار کامپیوترهای خانگی به لطف به‌روزرسانی‌های سیستم عامل ویندوز 10 و برطرف شدن کمبود عرضه پردازنده‌های اینتل در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی رشد غیرمنتظره‌ای را تجربه کرده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، گزارش‌های به‌ دست‌ آمده از مرکز آمار گارتنر و IDC حاکی از آن است که بازار کامپیوترهای خانگی در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی با رشد چشم‌گیری مواجه شده است.

گارتنر این میزان رشد را با فروش 63 میلیون دستگاه به رقم 1.5 درصد می‌داند، اما IDC این میزان رشد را با فروش 64.9 میلیونی به 4.7 درصد رسانده است.
با این‌ حال هر دو مرکز بر سر عوامل این رشد اتفاق‌نظر دارند و هر دو پایان قریب‌الوقوع ویندوز 7 و افزایش اشتیاق به ویندوز 10 را دلیل این موضوع می‌دانند.

لین هوانگ به‌عنوان معاون تحقیقاتی بخش دستگاه‌ها و صفحه‌نمایش‌های IDC در این رابطه بیان کرد که: «با نزدیک شدن به تاریخ پایان خدمات ویندوز 7 یعنی ژانویه 2020، این بازار به آخرین موج مهاجران تجاری از ویندوز 7 به ویندوز 10 وارد شده است.»
 

 پردازنده اینتل
 
همچنین کمپانی گارتنر از بین رفتن کمبود عرضه طولانی‌ مدت پردازنده‌های اینتل را دلیل اصلی رشد چشم‌گیر بازار کامپیوترهای خانگی در 18 ماه اخیر می‌داند. علاوه بر این هر دو مرکز به تصاحب جایگاه نخست فروش توسط کمپانی لنوو اذعان دارند و سهم این کمپانی از بازار را 25 درصد می‌دانند.

لنوو توانسته است در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی 15774 دستگاه را به بازار تزریق کند و این رقم ازنظر IDC به میزان 16254 دستگاه است.
کمپانی اچ‌پی و دل در این میان به ترتیب با در دست داشتن 20 و 17 درصد از سهم بازار در جایگاه دوم و سوم قرارگرفته‌اند.

با این‌ حال این دو مرکز آمار در رابطه با نحوه عملکرد اپل در این بازار اختلاف‌نظر دارند و گارتنر معتقد است که درصد سهم این کمپانی به 5.9 درصد کاهش یافته است اما IDC این میزان را 9.6 درصد می‌داند.
 


کد مطلب: 57296

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57296/کمبود-پردازنده-های-اینتل-دلیل-اصلی-کاهش-چشمگیر-فروش-کامپیوترهای-خانگی

ايتنا
  https://www.itna.ir