کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تبدیل‌شدن کامپیوتر پرواز آپولو به فضا به دستگاه استخراج بیت کوین

www.theinquirer.net , 23 تير 1398 ساعت 11:16

ایتنا - کامپیوتر Apollo Guidance که با نام اختصاری AGC شناخته می‌شود در بردن انسان به کره ماه نقش بسیار مهمی ایفا کرد. این کامپیوتر 32 کیلوگرمی اولین سیستمی بود که در آن از مدارهای یکپارچه استفاده شد و وزنش به حدی کاهش یافت که به‌راحتی می‌توانست در فضا پرواز کند.


یکی از دستاوردهای فناورانه بزرگ بشر برای ارسال انسان به کره ماه برای استخراج بیت کوین مورداستفاده قرار گرفت.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، کامپیوتر Apollo Guidance که با نام اختصاری AGC شناخته می‌شود در بردن انسان به کره ماه نقش بسیار مهمی ایفا کرد. این کامپیوتر 32 کیلوگرمی اولین سیستمی بود که در آن از مدارهای یکپارچه استفاده شد و وزنش به حدی کاهش یافت که به‌راحتی می‌توانست در فضا پرواز کند.
 
مورخان به‌تازگی موفق شدند تا به یکی از این کامپیوترهای AGC دست پیدا کنند و از آن برای استخراج بیت کوین استفاده کند. این خبر حتی به‌اندازه خبر ارسال انسان به ماه در آن زمان، انسان‌ها را شگفت‌زده کرده است.  مسلم است که این راه برای پولدار شدن اصلا قابل‌اعتماد نیست مگر اینکه زمان و انرژی بسیار زیادی را صرف آن کنید. قدرت محاسبانی آپولو نزدیک به یک تلفن همراه امروزی است و استخراج یک بیت کوین با کمک قدرت پردازشی یک تلفن همراه هزار سال طول می‌کشد.
 

 
 
در اصل، زمان موردنیاز برای محاسبه یک نرخ هش 10 ثانیه است و هر بیت کوین به تریلیون ها نرخ هش نیازمند است. به این دلیلی است که میزان برق موردنیاز برای استخراج رمز ارز به‌اندازه برق کشور سوئد است. یک کامپیوتر اختصاصی برای استخراج بین کویت می‌تواند هر ثانیه چندین تریلیون هش را محاسبه کند و حتی بعدازآن نیز نمی‌توان به‌صورت آن را به پول تبدیل کرد.
 
پیش‌بینی‌های مورخانی که این معماری 15 بیتی را برای استخراج بیت کوین دوباره برنامه‌ریزی کردند حاکی از آن است که یک‌میلیون برابر سن زمین برای استخراج یک بیت کوین توسط این کامپیوتر زمان نیاز است. بااین‌حال این پروژه جالب، برای گرامی داشت ارسال پنجاهمین سالگرد پا گذاشتن اولین انسان به کره ماه بسیار مناسب است.
 


کد مطلب: 57273

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57273/تبدیل-شدن-کامپیوتر-پرواز-آپولو-فضا-دستگاه-استخراج-بیت-کوین

ايتنا
  https://www.itna.ir