کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی تکنولوژی نرم افزارERP Dynamics NAV

19 تير 1398 ساعت 17:42

ERP Dynamics NAV یک سیستم یکپارچه ERP با قیمت معقول است که برای شرکت های کوچک و متوسط بسیار کارآمد خواهد بود.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



این نرم افزار بر پایه معماری .net می باشد که بر روی سیستم عامل ویندوز نصب می شود و از SQL server  به عنوان مرکز داده استفاده میکند.  نرم افزار ERP Dynamics NAV هم میتواند به صورت پیش فرض بر روی سرور در محل سازمان نصب شود و هم در پردازش ابری بصورتSaaS  ارائه گردد.
نصب و تنظیمات این نرم افزار یکپارچه فرایند پیچیده ای است که با کمک ویزاردهای تعریف شده می توان بر این مشکل فایق آمد. ویزاردها این امکان را می دهند تنظیمات نرم افزار به راحتی صورت پذیرد و همچنین دسترسی های امنیتی و مشخصات تعمیرات و نگهداری و تنظیمات مختص شرکت تعریف شوند.

مدیریت سیستم یکی از بخش های کاربر بر اساس وظیفه(Role Base User) می باشد که این امکان را به کاربران میدهد که هر کدام داشبورد مختص به خود را دارا باشند و بتوانند تمام ماژول ها، وظایف و هشدارها مرتبط با خودشان را مشاهده نمایند. همچنین Role Tailored Client (RTC)  یک ابزار کارآمد برای صرفه جویی در شخصی سازی برنامه است و توصیه می شود به طور دقیقی این بخش قبل انجام هر گونه شخصی سازی که بعضا منجر به هزینه های گزاف می گردد، مورد بررسی قرار گیرد.

قابلیت هایی که از یکپارچگی سرچشمه می‌گیرد
دسترسی به اطلاعات از طریق C/ODBC  و  C/FRONT مقدور می باشد و همانند برنامه هایی مثل WORD و Excel  , C/FRONT  ابزاری است که مرکز داده را تحت کنترل میگیرد و به برنامه نویس و تحلیلگر اجازه دسترسی و اعمال تغییرات میدهد.

APIs Application programming interfaces دیگر ابزار قدرتمندی است که دسترسی دو طرفه بین این نرم افزار و دیگر محصولات مایکرو سافت از طریق ODBC را ایجاد میکند.
در آخر یکی از  Object ها با نام XMLport  به مدیر سیستم این اجازه را میدهد که اطلاعات را به صورتXML  ذخیره کند که این امر به منظور تبدیل اطلاعات یا هماهنگی های با نرم افزارهای ثالث  انجام می شود.

همانند اکثر سیستم‌های مدیریت جامع منابع سازمانی این سیستم یکپارچه ERP می تواند یک وب سرویس توسعه پذیر ارائه دهد که این مهم ورود اطلاعات به صورت آنلاین را امکان پذیر می سازد. بدین وسیله شرکتی با پراکندگی جغرافیایی به راحتی می تواند بصورت هماهنگ و یکپارچه کار کند. به منظور تامین امنیت این درگاه لایه وب سرویس ERP Dynamics NAV با لایه Business Service Layer  کار میکند .
Extensible business reporting language (XBRL) بر پایه XML  است که از اصول استاندارد گزارش های مالی پیروی میکند و میتواند برای تمام نرم افزار های که از این استاندارد پیروی میکنند گزارش مالی و یا اطلاعات صادر نماید.

قابلیت‌های شخصی‌سازی
بنابر معماری بسیار وابسه به تکنولوژی مایکروسافت مانند .net, SQL SERVER, Windows Workflow foundation  امکان شخصی سازی در این نرم افزار وجود دارد.
محیط توسعهObject-Oriented  این نرم افراز امکان هرگونه تعدیل اصلاح و پیرایش را فراهم می آورد و نیازمند تخصص و مهارت بسیار بالا نمی باشد این Object ها به شرح زیر می باشند:

   1- Table   امکان ایجاد جداول جدید و دسترسی به تمام جداول
   2- Page    ایجاد یک فرم یا صفحه جدید برای ورود اطلاعات
   3- Report  طراحی و ساخت گزارش های جدید
   4- Query   ساخت گزارشات با محاسبات و یا فبلتر کردن های اختصاصی
   5- XMLport   کد نویسی برای درگاه و یا پرتال
   6- Code unit 
   7- XBRL زبان مرجع نرم افزار های مالی که و امکان ارائه مستقیم گزارش  شرکت ها به سیستم کودال

بررسی نقاط قوت ERP Dynamics NAV
    
1- قوی ترین فاکتوری که میتوان نام برد کاربری آسان این نرم افزار است. ERP Dynamics NAV بر مبنای یک درک سرراست و کاربردی از فعالیت های کسب کار بنا شده است و در بیشتر مواقع فرم ها تداعی کننده خرید و فروش سنتی کاغذی می باشد و این مشخصه  با یک بانک اطلاعاتی قوی پشتیبانی میشود و میتوان انواع گزارش ها برای دسترسی به اطلاعات را روی آن تعریف کرد.
    2- ظاهر نرم افزار مشابه محیط Microsoft Office  است و هر کاربر که مهارت استفاده محیط ویندوز را دارا باشد، می تواند با کمی آموزش به سهولت از سیستم استفاده نماید.
    3- دارا بودن محیط توسعه و امکان شخصی سازی
    4- پشتیبانی از زبان ها و ارز های مختلف و مالیات مختلط و...
    5- یکپارچگی با نرم افزار های  MS Office ,  SharePoint , Dynamics CRM
    6- در دسترس بودن افزونه های توسعه یافته ای مانند LS Retail که می توانند منجر به ارتقای عملکرد نسخه فعلی شوند.
    7- به همراه داشتن  مدیریت خدمات یکی از دیگر ماژول های ERP Dynamics NAV می باشد. این بخش برای شرکت های خدماتی یا خدمات پس از فروش بسیار ارزشمند است در این بخش قرارداد های پشتیبانی و گارانتی کالا ها ردیابی و کنترل می شود و به صورت تنگاتنگی با موجودی کالا و انبار ها در ارتباط می باشد.
    8- ERP Dynamics NAV یک سیستم یکپارچه ERP با قیمت معقول است که برای شرکت های کوچک و متوسط بسیار کارآمد خواهد بود. با توجه به بومی سازی این سیستم یکپارچه ERP توسط شرکت سامیکس، این راهکار می تواند انتخابی معقول و به صرفه برای شرکت هایی باشد که می خواهند با هزینه ای کم راهکاری منطبق بر بهروش های جهانی و استانداردهای شناخته شده بین المللی را استفاده کنند.
 
 


کد مطلب: 57265

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57265/بررسی-تکنولوژی-نرم-افزارerp-dynamics-nav

ايتنا
  https://www.itna.ir