۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۷

پوششی جدید گوشی برای فناوری شناسایی چهره کاربر

ایتنا - مالکان گوشی‌های هوشمند در آینده‌ای نزدیک می‌توانند برای شناسایی و تأیید هویت خود از یک پوشش شیشه‌ای آنالوگ که بر روی نمایشگر گوشی چسبانده می‌شود، استفاده کنند.
پوششی جدید گوشی برای فناوری شناسایی چهره کاربر

اگر چه فناوری های امنیتی شناسایی چهره در حال پیشرفت هستند، اما استفاده از آنها نیازمند استفاده از سخت افزارهای پرمصرف و قدرتمند است، لذا یک فناوری ساده جایگزینی برای منظور شده است.


به گزارش ایتنا از مهر، فناوری یادشده توسط محققان دانشگاه ویسکانسین ابداع شده است. شیشه یادشده یک شیشه کاملاً شفاف است که در درون آن حباب‌های کوچک هوا و برخی مواد دیگر به منظور خم کردن مسیر حرکت نور یا جذب آن کار گذاشته شده است.

وقتی این شیشه در برابر نه سطح مختلف با نه الگوی متشکل از دست نوشته‌های مختلف قرار می‌گیرد، انعکاس نور در سطح شیشه شفاف یادشده به علت وجود حباب‌ها و مواد دیگر به صورت‌های مختلفی انجام می‌شود و می‌توان از همین الگو برای شناسایی هر دست نوشته استفاده کرد.

 

محققان می‌گویند می‌توان با توسعه این الگو آن را در آینده برای شناسایی چهره افراد به کار برد. هر چند تکمیل آن به زمان و بررسی‌های زیادی نیاز دارد. برای ارتقای کیفیت و فناوری مورد استفاده در این شیشه‌ها نصب حسگر در درون آنها یا بر روی گوشی نیز ضروری است. انتظار می‌رود تولید این نوع شیشه‌ها هزینه زیادی نداشته باشد.
کد مطلب: 57239
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام