کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به ازای هر واحد بیت‌کوین ۷۲ هزار کیلووات برق مصرف می‌شود

18 تير 1398 ساعت 4:30

ایتنا - رییس سندیکای برق: عمر مفید تجهیزات به پایان رسیده است و اگر به اقتصاد کلان برق توجه نکنیم دچار مشکلات حاد می‌شویم.



رییس سندیکای صنعت برق با اشاره به تعیین قیمت رمزارزها و استخراج بیت‌کوین گفت: قرار بود نرخ ارزهای دیجیتال براساس تعرفه برق صادراتی باشد، اما از آنجا که تعرفه برق صادراتی ثابت نیست، قیمت رمز ارزها هفت سنت اعلام شده، اما هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، علی بخشی در نشست خبری که امروز برگزار شد با تاکید بر این‌که سندیکای صنعت برق با استخراج ارزهای دیجیتال مخالف نیست، گفت: از نظر سندیکا استخراج ارز مجازی راهی برای دور زدن تحریم است، اما باید سازوکار منطقی برای آن ایجاد شود.

وی ادامه داد: ما در برابر هر موضوع نو ابتدا مقاومت می‌کنیم، اما در نهایت به فکر پیدا کردن راه‌حل می‌افتیم.
رئیس سندیکای صنعت برق در مورد تعرفه استخراج ارزهای دیجیتال گفت: ابتدا قرار بود تعرفه برق صادراتی برای آن در نظر گرفته شود، اما از آنجایی که تعرفه صادرات ثابت نیست اعداد دیگری مطرح شد و فعلاً عدد هفت سنت اعلام شده اما به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

بخشی با اشاره به تحریم صادرات نفت ایران اظهار کرد: با توجه به وجود مشکلاتی برای صادرات نفت ایران، صنعت برق می‌تواند این مشکل را جبران کند.

عمر مفید تجهیزات صنعت برق به پایان رسیده است
رئیس سندیکای صنعت برق در ادامه با بیان این‌که شرایط شبکه برق کشور در بخش انتقال و توزیع به علت عدم سرمایه گذاری در مرز هشدار است، اظهار کرد: عمر مفید تجهیزات به پایان رسیده است و اگر به اقتصاد کلان برق توجه نکنیم دچار مشکلات حاد می‌شویم.

بخشی با بیان این‌که شرکت‌های فعال در صنعت برق کمترین آسیب را از جانب تحریم‌ها می‌بیند، اظهار کرد: این در حالی است که آسیب‌هایی که از داخل به این شرکت‌ها وارد می‌شود، در زمینه‌های مختلف از جمله نوع قرارداد، نوع برخورد، نظام بانکی، سازمان تأمین اجتماعی، وزارت دارایی و غیره بسیار بیش‌تر است.
به گفته وی متوسط ارزش افزوده صنعت برق هشت برابر کل صنایع کشور است و باید به آن به عنوان یک نقطه قوت نگاه کرد.

 



به ازای هر واحد بیت‌کوین ۷۲ هزار کیلووات برق مصرف می‌شود
برزی‌مهر با بیان این‌که در ایران برای تولید رمزارزها قانونی تدوین نشده است، اظهار کرد: استفاده از برق برای چیزی که واحد مجوز آن را نگرفته، تخلف محسوب می‌شود و هرچه سریع‌تر لازم است سازوکار آن تدوین شود، زیرا امکان جذب سرمایه وجود دارد.

وی در پایان با بیان این‌که به ازای استخراج هر واحد بیت‌کوین ۷۲ هزار کیلووات برق مصرف می‌شود، تصریح کرد: هزینه آن ۵.۵ تا شش میلیون تومان است در حالی که اگر بخواهیم نرخ واقعی برق را در نظر بگیریم، ماینر باید ۳۶ میلیون تومان پرداخت کند.


کد مطلب: 57237

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57237/ازای-واحد-بیت-کوین-۷۲-هزار-کیلووات-برق-مصرف-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir