کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زاکربرگ: فیس‌بوک برای حریم خصوصی اهمیت ویژه‌ای قائل است

19 تير 1398 ساعت 10:16

ایتنا- زاکربرگ : «خیلی خوب می‌دانم که در زمینه حریم خصوصی عملکرد رضایت بخشی نداشته‌ایم و اشکالاتی وجود داشته است ولی از این به بعد تمام هم و غم ما حریم خصوصی است.»


مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، در بیانیه خود در کنفرانس F8 2019 اعلام کرد: «خیلی خوب می‌دانم که شهرت و اعتبار ما در زمینه حریم خصوصی و اطلاعات شخصی خدشه‌دار شده است و اعتماد کاربران را تا حدود زیادی از دست داده‌ایم ولی این مطلب را بدانید که من سوگند یاد می‌کنم که از این به بعد تمام تلاش و هم و غم ما این است که حریم خصوصی کاربران را به بهترین شکل ممکن حفظ کنیم و به آن احترام بگذاریم.»
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ونچربیت، این سخنان زاکربرگ در واقع پست وبلاگی او در ماه مارس مبنی بر تعهد این شرکت به حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی را تکمیل کرد؛ زیرا بیشترین حجم داده در دنیای امروز در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها تبادل می‌شود و تمرکز هکرها و مهاجمان سایبری بیشتر روی شبکه‌های اجتماعی است.
 
زاکربرگ در سخنرانی خود در کنفرانس F&2019 و همچنین در پست وبلاگی خود بر شش اصل اساسی تاکید کرد که باید شبکه‌های اجتماعی به آن تاکید داشته باشند تا از مشکلاتی که در زمینه حریم خصوصی به وجود می‌آید در امان بمانند. این اصول عبارت است از:
- تعاملات امن و خصوصی
- کاهش استمرار و تداوم یک روش امنیتی و حریم خصوصی خاص
- امنیت و ایمنی
- وجود همکاری و هماهنگی متقابل بین سیستم‌های گوناگون
- ذخیره امن داده‌ها


مارک زاکربرگ
 
رمزنگاری سرتاسری پیام‌ها یکی از مهم‌ترین بایدها محسوب می‌شود و از داده‌ها در برابر هرگونه ‌اقدام مخرب محافظت می‌کند. ماهیت موقتی پیام‌ها به کاربران این اطمینان را می‌دهد که انتقال‌های رمزنگاری‌شده به هیچ عنوان هک نخواهد شد. بسیاری از این قابلیت‌ها در واتس‌اپ به خوبی دیده می‌شود.
 
فیس‌بوک قصد دارد پیام‌رسان فیسبوک مسنجر را مجدداً بازبینی کند و تمامی مشکلات آن را که می‌تواند مشکل ساز شود برطرف کند. همچنین قرار است که هماهنگی بیشتری بین واتس‌اپ و مسنجر به وجود بیاید تا کاربران بتواند بدون هیچگونه مشکل در این دو اپلیکیشن با هم پیام رد و بدل کنند.
 


کد مطلب: 57233

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57233/زاکربرگ-فیس-بوک-حریم-خصوصی-اهمیت-ویژه-ای-قائل

ايتنا
  https://www.itna.ir