۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۲

استفاده از برق یارانه‌ای برای تولید بیت‌کوین حکم قاچاق را دارد

ایتنا - رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه همه مردم در درآمد بیت کوین حاصل از برق دولتی سهم دارند، یارانه برق را منجر به افزایش کشش به سمت این ارز دانست.
استفاده از برق یارانه‌ای برای تولید بیت‌کوین حکم قاچاق را دارد

رمضانعلی سبحانی فر رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مصرف برق در کشور برای تولید بیت کوین اظهار کرد: متاسفانه مجلس هنوز در این زمینه ورود نکرده است و قاعدتا کمیسیون انرژی باید در این حوزه وارد شود زیرا مصرف بالای انرژی یکی از موارد مرتبط با بیت‌کوین است.

وی اشاره کرد: از کشورهای خارجی خیلی ها علاقه مند به سفر به ایران برای سرمایه گذاری در بیت کوین هستند زیرا برق نسبت به سایر کشورها در ایران ارزان است. به صورت غیر رسمی شاهد هستیم در زیرپله ها یا سوله هایی خاص از برق جهت تولید بیت کوین استفاده می کنند و حتی گاها شاهد هستیم به صورت رایگان و یا با قیمت بسیار اندک از برق بیت کوین استفاده می‌کنند.

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از یارانه ای که به برق اختصاص داده می شود، آن را عامل اصلی برای سوء استفاده جهت تولید بیت کوین و افزایش 500 مگاواتی برق در کشور دانست و گفت: این رفتار نوعی قاچاق برق محسوب می‌شود که بر خلاف قاچاق سوخت، در داخل کشور انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: باید ساز و کاری تعریف شود که تولید مصرف جمع آوری شود و یا اینکه تعرفه کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند بالا برود و اگر درآمدزایی و خلق ثروت دارد، باید نتیجه آن به عموم مردم پرداخت شود.

در این رابطه بیشتر بخوانید:
از سیر تا پیاز درباره استخراج بیت‌کوین و ارزهای مجازی

استخراج بیت کوین در دل جنگل

قاچاق استخراج پنهانی "رمز ارزها" با سوخت یارانه‌ای

منبع: تسنیم
کد مطلب: 57228
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام