کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیستم‌های خورشیدی تسلا بیست درصد ارزان‌تر می‌شود

سايت خبری ايتنا , 26 تير 1398 ساعت 12:14

ایتنا- شرکت تسلا قصد دارد سیستم‌های خورشیدی مخصوص منازل را تا بیست درصد ارزان کند. این سیستم‌ها بیش از این توسط شرکت "SolarCity" تولید شده بود.


شرکت تسلا اعلام کرد سیستم‌های خورشیدی مخصوص منازل را تا بیست درصد ارزان خواهد کرد. این سیستم‌ها قبلا توسط "SolarCity" عرضه و تولید شده بود. پس از آن که تسلا این کسب وکار را خریداری کرد، محصولات خورشیدی آن هم در اختیار تسلا قرار گرفت. اکنون شرکت تسلا این محصولات را از طریق شبکه فروشگاه‌های خود به فروش می‌رساند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، "SolarCity" بزرگ‌ترین شرکت فعال در زمینه سیستم‌های خورشیدی است. بعد از آن‌که این شرکت به اختیار تسلا درآمد، تمامی فناوری و محصولات آن به تسلا منتقل شد. شرکت تسلا در حال حاضر تصمیم دارد که از طریق افزایش کارایی و مسدود کردن کانال‌های فروش منزل به منزل، محصولات خورشیدی را ارزان‌تر عرضه کند و قیمت را کاهش دهد.
 
تسلا برای کاهش دادن قیمت سیستم‌های خورشیدی علاوه بر متوقف کردن فروش منزل به منزل، روش دیگری را هم در پیش گرفت. "SolarCity" محصولات خود را از طریق 800 فروشگاه "Home Depot" به فروش می‌رساند. این فروشگاه، فروش اکثریت این سیستم‌ها را بر عهده داشت و به همین خاطر 7000 دلار به قیمت سیستم‌های خورشیدی مسکونی اضافه کرده بود. تسلا با متوقف کردن همکاری با این فروشگاه‌ها، قیمت را 20درصد کاهش داد.
 

 

سانجای شاه، معاون ارشد فرآیندهای انرژی تسلا اذعان داشت که هزینه تأمین سیستم‌های خورشیدی برای منازل 3000 تا 5000 دلار ارزان تر شده است. این ارقام به صورت میانگین بیان شده است و قیمت واقعی سیستم خورشیدی بنا به سایز بام و موقعیت مکانی منزل می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد.
 
روز به روز به طرفداران و استفاده کنندگان سیستم‌های خورشیدی افزوده می‌شود و سیاست بسیاری از دولت‌های دنیا به بهینه‌سازی مصرف انرژی و همچنین استفاده از انرژی‌های نو قرار گرفته است. شرکت تسلا یکی از شرکت‌های پیشتاز در زمینه انرژی خورشیدی است و بیشترین تلاش را برای عمومی سازی این سیستم‌ها انجام داده است.
 


کد مطلب: 57217

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57217/سیستم-های-خورشیدی-تسلا-بیست-درصد-ارزان-تر-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir