کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کورتانا به یک نرم‌افزار مجزای ویندوزی بدل خواهد شد

www.theinquirer.net , 25 تير 1398 ساعت 8:28

ایتنا - کورتانا در آخرین نسخه ویندوز 10 (1903) به‌عنوان یک آیکون جداگانه در نوار وظیفه ارائه‌شده است و در حال حاضر به نظر می‌رسد که قرار است تا این دستیار هوشمند به یک نرم‌افزار اضافی و اختیاری تبدیل شود


به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد تا کورتانا را در به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 به‌صورت یک نرم‌افزار مستقل به کاربران ارائه کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، زمانی که مایکروسافت برای اولین بار دستیار هوشمند خود را راه‌اندازی کرد، سیستم‌عامل ویندوزفون هنوز قدرتمند بود و دستیار هوشمند الکسای آمازون هنوز نتوانسته بود بازار را به دست بگیرد. از آن زمان تاکنون، مایکروسافت جوری وانمود کرده است که انگار مشکلی برای کورتانا وجود ندارد اما ازآنجایی‌که برنامه اصلی این شرکت ارائه یک شبکه همه‌جانبه از دستگاه‌های موجود کاربران بود، می‌توان حدس زد که کورتانا نتوانسته است انتظارات را برآورده کند.
 
کورتانا در آخرین نسخه ویندوز 10 (1903) به‌عنوان یک آیکون جداگانه در نوار وظیفه ارائه‌شده است و در حال حاضر به نظر می‌رسد که قرار است تا این دستیار هوشمند به یک نرم‌افزار اضافی و اختیاری تبدیل شود. برای اولین بار در مایکروسافت استور فهرست بندی جداگانه‌ای به کورتانا اختصاص داده شده است که نشان از آن دارد که جداسازی آن از قابلیت جستجو هنوز اولین گام‌های تحول این نرم‌افزار است.
 

 
 
به‌این‌ترتیب کاربران ازاین‌پس می‌توانند کورتانا را به نفع الکسا کنار بگذارند و از این دستیار هوشمند که برای پلت فرم ویندوز در دسترس است، استفاده کنند. البته گزینه دیگر آن‌ها استفاده نکردن از هیچ‌کدام از این دو دستیار است که برای برخی بسیار مطلوب به نظر می‌رسد. هنوز مشخص نیست که به بر سر کورتانا چه خواهد آمد و چه آینده‌ای در انتظار این دستیار هوشمند است اما با شروع عرضه به‌روزرسانی پاییز ویندوز (در ماه سپتامبر) و تست آن می‌توان به درک درستی از سرنوشت کورتانا رسید.
 
از طرفی کورتانا از ابتدا به صورتی طراحی شده است که بتواند مستقل از هر دستگاهی نیز کار بکند، به‌این‌ترتیب نسخه عرضه شده در مایکروسافت استور تفاوت چندانی با نسخه‌های دیگر این نرم‌افزار ندارد. البته تفاوت در اینجاست که خاموش کردن این نرم‌افزار دیگر مانند گذشته سخت نخواهد بود.


کد مطلب: 57197

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57197/کورتانا-یک-نرم-افزار-مجزای-ویندوزی-بدل-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir