۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۹

چارچوب معاملات هواوی پس از تحریم‌ها

ایتنا - لغو تحریم‌های شرکت هواوی توسط دولت آمریکا یک پدیده صوری است و تنها به این شرکت امکان می‌دهد کالاهایی را خریداری کند که به شکلی گسترده در دسترس هستند.
چارچوب معاملات هواوی پس از تحریم‌ها

 روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا تصمیم گرفت به هواوی اجازه دهد فناوری‌ها و کالاهای امریکایی مورد نیاز در صنعت مخابرات را خریداری کند. اما این تصمیم تنها خرید کالاها و محصولاتی را برای هواوی ممکن می‌کند که به طور گسترده و عمومی در جهان در دسترس هستند و کماکان مانع خریداری تجهیزات و کالاهای حساس توسط هواوی می‌شود.

به گزارش ایتنا از مهر، به گفته لری کادلو رنیس شورای ملی اقتصادی امریکا هواوی با تصمیم تازه ترامپ تنها به برخی کالاها دسترسی می یابد که به طور عمومی در دسترس هستند. از جمله این کالاها می توان به برخی ریزتراشه های آمریکایی اشاره کرد که در دیگر کشورهای جهان عرضه شده‌اند و این به معنای رفع تحریم کامل هواوی نیست. زیرا نگرانی‌های امنیت ملی آمریکا پابرجا مانده است.

دولت و سناتورهای آمریکایی مدعی هستند هواوی رابطه نزدیکی با دولت چین و نهادهای اطلاعاتی این کشور دارد. اما این ادعا به طور مکرر توسط هواوی تکذیب شده و شرکت های امنیتی مستقل جهان هم آن را رد کرده‌اند.

هواوی بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی جهان و دومین سازنده گوشی های هوشمند در دنیا برای مقابله با تصمیمات کاخ سفید به طرح شکایت از دولت ایالات متحده در دادگاه های این کشور روی اورده است.
کد مطلب: 57152
برچسب ها: هواوی تحریم
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام