کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خودران‌ها با مشکل خودروهایی که پارک دوبل کرده‌اند چه می‌کنند + ویدئو

11 تير 1398 ساعت 15:44

ایتنا - کمپانی کروز می‌گوید که خودروهایش بررسی می‌کنند که خودروی مورد نظر که توقف کرده چقدر با آنها فاصله دارد؛ آیا چراغهای ترمز یا چشمک‌زن‌های اضطراری آن روشن هستند...


شرکت خودروی خودران کروز، که جنرال موتورز از آن پشتیبانی می‌کند، در حال حاضر در سان‌فرانسیسکو در حال تست کردن است، جائی که خودروهای بولت شورولت آن مداما با تعداد زیادی از خودروهایی مواجه می‌شوند که در وسط لاین پارک کرده‌اند. هر روزه، خودروهای کروز، جمعا در حدود 200 تا 800 بار، حول خودروهایی که پارک دوبل کرده‌اند مانور می‌دهند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، آنگونه که کروز ذکر کرده است این خودروان‌ها به این صورت برای تعیین مسیرشان تصمیمگیری می‌کنند که ابتدا به اطراف نگاه می‌کنند و بررسی می‌کنند که چه اتفاقی در حال وقوع است، سپس تصمیم می‌گیرند که در مرحله بعدی چه کاری انجام دهند، و نهایتا، تصمیم می‌گیرند که به طور بالقوه چطور از چنین وضعیتی خارج شوند.
 
این به معنای ارزیابی شرایط است تا اطمینان حاصل شود که آنچه آنها در حال پرداختن به آن هستند، در واقع، خودرویی است که دوبل پارک کرده است. این کار به کمک لیدار، رادار، و دوربین‌ها و همچنین یادگیری ماشین، به منظور بهره‌گیری از تجربیات حاصله از شرایط مشابه قبلی، که خودرو به آنها مجهز شده انجام می‌شود.
 
کروز می‌گوید که خودروهایش بررسی می‌کنند که خودروی مورد نظر که توقف کرده چقدر با آنها فاصله دارد؛ آیا چراغهای ترمز یا چشمکزنهای اضطراری آن روشن هستند؛ چه مدت است در آنجا توقف کرده؛ آیا خودروها و اشیاء دیگری اطراف آن وجود دارند؛ و کل موقعیت مورد نظر چقدر با یک تقطع فاصله دارد.
 


اگر تمام داده‌های حسگری گویای آن باشند که این یک وضعیت پارک دوبل است، خودرو برای دور زدن خودروی مورد نظر طرحریزی می‌کند، و سپس در صورتی که از نظر فیزیکی امکان دور زدن آن وجود داشته باشد چنین کاری را انجام می‌دهد، صبر می‌کند خودروهای دیگر عبور کنند و سپس حرکت می‌کند، یا مانور دیگری را به اجرا در می‌آورد.
 
مروز خاطرنشان نموده که احتمال اینکه یکی از خودروهایش با یک خودروی پارک دوبل در کلانشهری مانند سان‌فرانسیسکو مواجه شوند 24 برابر بیشتر از نواحی حومه‌ای مانند فونیکس است.
 
ویدئو
 
 


کد مطلب: 57143

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57143/خودران-ها-مشکل-خودروهایی-پارک-دوبل-کرده-اند-می-کنند-ویدئو

ايتنا
  https://www.itna.ir