کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نسخه جدید سرفیس مایکروسافت؛

پشتیبانی سرفیس‌ از اپلیکیشن‌های اندرویدی

سايت خبری ايتنا , 22 تير 1398 ساعت 10:46

ایتنا - هم‌خوان کردن ویندوز 10 با اپ‌های اندرویدی نیاز به کارهای نسبتا زیادی دارد چرا که مایکروسافت احتمالا باید اپ استور خودش را جدای از گوگل پلی ایجاد نماید.



سرفیس بعدی مایکروسافت احتمالا با بقیه فرق خواهد داشت، نه فقط به خاطر تاشو بودنش.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، فوربس جزئیات بیشتری را درباره دستگاهی که شایعاتی درباره آن مطرح شده فاش ساخته است؛ بر طبق این گزارش، نسل بعدی سرفیس تفاوت‌های چشم‌گیری با نسل‌های قبلی این محصول خواهد داشت. همچنین، منابعی از زنجیره تامین شرکتهای مورد تحقیق قرار گرفته در بازار گفته‌اند که این سرفیس تاشو نمایشگر 9 اینچی دوگانه، پشتیبانی از LTE و یا احتمالا 5G خواهد داشت، و در نیمه نخست سال 2020 عرضه خواهد شد.
 
روشن نیست که آیا سرفیس «تاشو» به صرفا به دستگاه دارای دو نمایشگر محدود خواهد شد که فقط در حالت کاملا باز کار می‌کند و یا انعطاف‌پذیری کاملی خواهد داشت. گزارش‌های قبلی گویای آن بوده‌اند که مایکروسافت در حال آماده‌سازی ویندوز 10 برای هر دوی این سناریوها است. حدود یک سال است که شایعاتی درباره سرفیس تاشو مطرح می‌شود.
 
با این حال جالب‌ترین جزئیات ذکر شده در گزارش فوربس به ویژگی‌های سخت‌افزاری آن مربوط نمی‌شود. خبر می‌رسد که این دستگاه از اپ‌های اندرویدی نیز پشتیبانی خواهد کرد.
 
اگرچه این خبر با تایید نهایی فاصله زیادی دارد ولی می‌تواند حرکتی شگفت‌انگیز از سوی مایکروسافت باشد. وب‌سایت ورج خاطرنشان نموده که همخوان کردن ویندوز 10 با اپهای اندرویدی نیاز به کارهای نسبتا زیادی دارد چرا که مایکروسافت احتمالا باید اپ استور خودش را جدای از گوگل پلی ایجاد نماید. و توسعه‌دهندگان ناچار به کار اضافی برای بهینه‌سازی اپ‌های موجودشان با این بازار غیرگوگلی خواهند بود.
 


آنچه به طور ویزه قابل ذکر است اینکه مایکروسافت ممکن است اپ‌های اندرویدی را بر پلتفرم ویندوز یکپارچه‌ ویندوز (UWP) خود مرجح کند، که چپنین کاری توسعه‌دهندگان را قادر به ایجاد اپهایی خواهد کرد که می‌توانند بر روی انواع متعددی از دستگاه‌ها، از جمله گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها، اجرا شوند. ولی مایکروسافت موفقیت چندانی در ترغیب توسعه‌دهندگان به ایجاد این اپ‌ها نداشته و به نظر می‌رسد که اخیرا از این پلتفرم فاصله گرفته است.
 
با توجه به این موضوع به راحتی می‌توان فهمید که چرا اپ‌های اندرویدی ظاهرا در حال تبدیل شدن به یک گزینه مناسب هستند. مایکروسافت نسخه‌های اندرویدی از نرم‌افزار خودش ساخته است، و گوگل در حال کار برای تعیین استانداردهایی برای تعیین نحوه کار این اپ‌ها بر روی دستگاه‌های تاشو است. در ساده‌ترین حالت، پشتیبانی از اپ اندرویدی می‌تواند به کسب اطمینان از اینکه یک سرفیس تاشو آزادانه بتواند از اپ‌هایی برخوردار باشد که می‌توانند از نمایشگرهای متعددی استفاده کنند کمک کند.
 
 


کد مطلب: 57141

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57141/پشتیبانی-سرفیس-اپلیکیشن-های-اندرویدی

ايتنا
  https://www.itna.ir