کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هک شدن وسیع اپراتورهای مخابراتی و خطر از کار افتادن شبکه های ارتباطی

www.cnet.com , 18 تير 1398 ساعت 20:17

ایتنا- محققان به‌تازگی موقف به کشف حمله سایبری ویژه‌ای به اپراتورهای تلفن‌های همراه سراسر جهان شده‌اند که از هفت سال پیش تاکنون اطلاعات افراد را در اختیار هکرها گذاشته است.


محققان به‌تازگی موقف به کشف حمله سایبری ویژه‌ای به اپراتورهای تلفن‌های همراه سراسر جهان شده‌اند که از هفت سال پیش تاکنون اطلاعات افراد را در اختیار هکرها گذاشته است.
 
به گزارش ایتنا از وب سایت خبری تحلیلی cnet، بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از کمپانی سایبریزن در بوستون، دسته‌ای از هکرها به بیش از دوازده اپراتور موبایل در سراسر جهان نفوذ کرده و به شبکه‌های آن‌ها دسترسی پیداکرده‌اند. این هکرها در طی هفت سال گذشته برای دزدی اطلاعات مهم از این رخنه استفاده کرده‌اند و البته قدرت آن‌ها به حدی بوده است که می‌توانستند در یک‌لحظه تمامی ارتباطات را متوقف کنند.
 
محققان امنیتی این کمپانی در روز سه‌شنبه اعلام کردند که در حال بررسی کمپینی به نام سافتسل هستند که به‌موجب آن یک گروه از هکرها به  اپراتورهای تلفن همراه در اروپا، آسیا،آفریقا و خاورمیانه حمله کرده‌اند. این هکرها چند اپراتور موبایل را از سال 2012 میلادی آلوده کرده و به صدها گیگابایت داده دسترسی پیدا کرده بودند.
 

 
 
تشخیص وقوع چنین رخنه‌هایی درحالی‌که بسیاری از کمپانی‌ها در صنایع مختلف با چگونگی حفظ اطلاعات مشتریان خون دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بسیار مهم است. علاوه بر این هکرهای یادشده در این حمله دسترسی‌ای فراتر از دزدی صرف اطلاعات داشته‌اند. امیت سرپر به‌عنوان رییس سایبریزن در این رابطه بیان کرد که:« آن‌ها تمامی نام‌های کاربری و پسوردها را دارند و برای خود امتیازات زیادی ایجاد کرده‌اند. آن‌ها می‌توانند هر کاری که دلشان می‌خواهند انجام بدهد. دسترسی آن‌ها در سطحی است که می‌تواند اگر بخواهند شبکه را همین فردا از کار بیندازند.»
 
حملات سایبری به زیرساخت‌ها یک بحران امنیتی ملی است زیرا هکرها روش‌هایی را برای خاموشی شبکه‌های تأمین برق و دسترسی به سدهای آب پیداکرده‌اند. در همین راستا وزارت امنیت ملی ایالات‌متحده مرکزی را برای جلوگیری از حملات هکرها به زیرساخت‌ها در نظر گرفته است . اگر یک هکر بتواند شبکه‌های موبایل را تخریب کند، مشکلات ارتباطی زیادی به بار خواهد آمد.
 


کد مطلب: 57114

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57114/هک-شدن-وسیع-اپراتورهای-مخابراتی-خطر-کار-افتادن-شبکه-های-ارتباطی

ايتنا
  https://www.itna.ir