کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افسوس بزرگ بیل گیتس

سايت خبری ايتنا , 9 تير 1398 ساعت 9:56

ایتنا - بیل گیتس : بزرگ‌ترین اشتباهم مدیریت نادرستم بوده است که موجب شد مایکروسافت چیزی که اندروید امروزه به آن تبدیل شده است، نشود.


بیل گیتس به‌تازگی در طی مصاحبه‌ای از پشیمانی‌های خود در رابطه با تصمیماتی که به‌عنوان رئیس مایکروسافت گرفته، صحبت کرده است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، محوریت اصلی صحبت‌های بیل گیتس پشیمانی از تلاش این کمپانی در جهت  ساخت سیستم‌عاملی برای تلفن‌های همراه بوده است. او در این رابطه بیان کرده است که:« بزرگ‌ترین اشتباهم مدیریت نادرستم بوده است که موجب شد مایکروسافت چیزی که اندروید امروزه به آن تبدیل شده است، نشود.»
 
زمانی که اولین تلفن همراه مجهز به سیستم‌عامل اندروید سال 2008 به بازار عرضه شد، پلتفرم موبایل گوگل به‌عنوان یک جایگزین برای آیفونی تعریف شد که در سال 2007 به بازار عرضه‌ شده بود. مایکروسافت نیز برای ورود به این رقابت تلاش خودش را کرد که نهایت به شکست منجر شد.
 

 
 
مایکروسافت در آن روها درزمینهٔ نرم‌افزار کامپیوتر سرآمد بود و همین امر موجب شد که فکر کند می‌تواند در عرصه تلفن‌های همراه نیز موفق عمل کند. البته این کمپانی در آن روزها ویندوز موبایل را داشت که با قلم و کیبورد کار می‌کرد . زمانی که ویندوزفون 7 دوست دار صفحه‌نمایش‌های لمسی در سال 2010 به بازار عرضه شد، دیگر برای جلب‌توجه دیر شده بود. این سیستم‌عامل سال‌ها با در اختیار داشتن درصد اندکی از کاربران بازار به زندگی ادامه داد تا سرانجام مایکروسافت پشتیبانی از آن را در سال 2017 به پایان رساند. علاوه بر این پشتیبانی ویندوز 10 موبایل نیز در سال جاری به پایان خواهد رسید.
 
بااین‌حال این شکست را نمی‌توان صد در صد به گردن بیل گیتس انداخت زیرا او در سال 2000 از مقامش به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی بودن مایکروسافت کناره‌گیری کرد و برای یک دهه به‌عنوان رییس نیمه‌وقت و رییس معماری نرم‌افزاری‌ها در این شرکت به فعالیت‌هایش ادامه داد اما این نقش‌ها را نیز برای انجام کارهای بشردوستانه کنار گذاشت.
 
بااین‌حال چیزی که روشن است پشیمانی گیتش برای شکست مایکروسافت در به دست آوردن بازار موبایل است. به اعتقاد او فضا برای تنها یک جایگزین غیر اپلی وجود دارد و اظهار داشت که این سیستم‌عامل جایگزین به ارزش 400 میلیارد دلار بود.
 


کد مطلب: 57113

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57113/افسوس-بزرگ-بیل-گیتس

ايتنا
  https://www.itna.ir