کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش شناسایی اخبار دروغ به کودکان توسط گوگل

www.engadget.com , 10 تير 1398 ساعت 11:40

ایتنا - زمانی که گوگل چند سال پیش برنامه تحصیلی خود به نام "Be Internet Awesome" را برای دانش‌آموزان عرضه کرد، تلاش‌هایش را بر آموزش امنیت آنلاین به کودکان متمرکز کرد. بااین‌حال این کمپانی امسال جزو جدیدی به نام سواد رسانه‌ای را نیز به این کمپین افزوده است.


گوگل به‌تازگی از برنامه تحصیلی جدید این کمپانی که باهدف افزایش سواد رسانه‌ای کودکان طرح ریزی شده است، رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، زمانی که گوگل چند سال پیش برنامه تحصیلی خود به نام "Be Internet Awesome" را برای دانش‌آموزان عرضه کرد، تلاش‌هایش را بر آموزش امنیت آنلاین به کودکان متمرکز کرد. بااین‌حال این کمپانی امسال جزو جدیدی به نام سواد رسانه‌ای را نیز به این کمپین افزوده است. این برنامه جدید شامل فعالیت‌های بازی و یادگیری جدیدی است که به کودکان دانش‌آموز نحوه تشخیص اطلاعات غلط نظیر  یو آر ال های جعلی یا سرخط‌های گمراه‌کننده را می‌آموزد.
 
این برنامه تحصیلی شامل فعالیت‌هایی به نام " گول جعلی‌ها را نخور" است که محوریت اصلی آن آموزش مهارت‌های تفکر انتقادی به کودکان است. به‌این‌ترتیب آن‌ها می‌توانند برای مثال تفاوت میان منابع معتبر و نامعتبر اخبار را تشخیص بدهند و یاد بگیرند که چگونه یک URL جعلی را شناسایی کنند. علاوه بر این فعالیت‌های مرتبط با سواد رسانه‌ای دیگر مانند " یا احتیاط به اشتراک بگذار" یا " مهربان بودن خوب است" نیز در این برنامه گنجانده ‌شده است که به کودکان نحوه حفظ اعتبار مثبت در فضای مجازی و مبارزه با  را آزار و اذیت‌های آنلاین را آموزش می‌دهد.
 

 
 
گوگل همراه با این برنامه تحصیلی از همکاری‌اش با YMCA نیز خبر داد که در راستای آن به خانواده‌ها آموزش داده می‌شود که در رابطه با موضوعاتی نظیر شبکه‌های اجتماعی، مزاحمت سایبری یا اطلاعات غلط با کودکان خود صحبت کنند. گوگل اخیراً به دلیل افشای اطلاعات غلط و پروپاگانداهای مختلف به‌خصوص به نوجوان‌های ناآگاه توسط یوتیوب محکوم شده است و مشارکت این کمپانی در برنامه‌هایی که نحوه تشخیص اطلاعات غلط را به کودکان آموزش می‌دهد، می‌تواند اعتبار این کمپانی را افزایش بدهد.
 
لازم به ذکر است که این برنامه تحصیلی جدید برای کودکان 7 تا 12 ساله ترتیب داده شده است و از امروز در اختیار آموزگاران و خانواده‌های علاقه‌مند قرار خواهد گرفت.
 


کد مطلب: 57112

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57112/آموزش-شناسایی-اخبار-دروغ-کودکان-توسط-گوگل

ايتنا
  https://www.itna.ir