کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازی «انقراض» روی هیولا منتشر شد

سايت خبری ايتنا , 5 تير 1398 ساعت 14:29

ایتنا - در «انقراض» درست مثل ساخته‌های پیشین پتا گیمز، از سبک اشاره و کلیک استفاده شده و به مخاطب قابلیت تعامل با اجزای مختلف محیط را می‌دهد.



جدیدترین ساخته‌ استودیو پتا گیمز با نام «انقراض» روی پلتفرم هیولا منتشر شد. این بازی الگوی بازی‌های قبلی این استودیو به خصوص «شبان» را دنبال می‌کند و امضای بازی‌های قبلی این استودیو را دارد. انقراض که در سبک ماجراجویی - اشاره و کلیک ساخته شده، رویای بازی کردن یک بازی ایرانی با تم آخرالزمان را به واقعیت تبدیل می‌کند.

نسبت به شبان، انقراض از شیوه‌ مدرن‌تر داستان‌های مصور برای قصه‌گویی استفاده کرده و میان‌پرده‌ها نقش مهمی در منتقل کردن داستان بازی به مخاطب دارند‌. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که بازیکن در نقش یکی از بازماندگان زمین، پس از فاجعه‌ای که اکثریت جمعیت دنیا را به کام مرگ کشانده، به هوش می‌آید و باید خودش را از مخمصه نجات دهد. تقریبا هیچ مکانی در دنیا امن نیست. مشکلاتی مثل سو تغذیه، آب کثیف و از بین رفتن منابع برق و گاز، حیات روی کره‌ی زمین را به مرور از بین برده است. داستان انقراض، نمایان‌گر دنیایی است که در سیاهی و مرگ فرو رفته.

قصه‌گویی با اشاره و کلیک
به گزارش رسیده به ایتنا، انقراض چه از نظر سبک روایی و چه از نظر تم آخرالزمانی‌اش، بازی متفاوت و جدیدی به حساب می‌آید. در این بازی درست مثل ساخته‌های پیشین پتا گیمز، از سبک اشاره و کلیک استفاده شده و به مخاطب قابلیت تعامل با اجزای مختلف محیط را می‌دهد. مثل بازی‌های کلاسیک این سبک، بازیکن به یک کوله پشتی دسترسی دارد که باید آیتم‌های مختلفی که از محیط جمع می‌کند را در آن مدیریت کرده یا در صورت لزوم با هم ترکیب کند.‌
 


مثل ساخته‌های قبلی پتا گیمز، سهم زیادی از ارتباط بازیکن با بازی، در اختیار معماها‌ست. بازی در سه درجه سختی مختلف قابل بازی است که هر کدام از آن‌ها، چالش‌های محیطی را به سطح بالاتری می‌برند. با این حال، معماهای بازی نه آن‌قدر پیچیده و سخت هستند که مخاطب از تعامل با آن‌ها کلافه شود، یا آن‌قدر ساده که در نگاه اول جوابش قابل حدس باشد. چالش‌ها و معماهای انقراض در راستای تکامل سبک روایی و قصه‌گویی حرکت می‌کنند و این موضوع باعث شده تا روند داستان همواره در جریان باشد.

دنیا از دریچه‌ آخرالزمان
نقش مهمی از فضاسازی محیط بر عهده‌ی موسیقی متن بازی است. انقراض از موسیقی گیرایی بهره می‌برد که به خوبی از پس چالش‌های خلق یک دنیای آخرالزمانی و داستانی مملو از رمز و راز برآمده است. جلوه‌های گرافیکی بازی به عنوان یک بازی اشاره و کلیک در سطح خیلی خوبی قرار دارند و در یاد مخاطب می‌مانند. 

اگر علاقه‌مند به سبک ماجراجویی یا اشاره‌ و کلیک هستید و دوست دارید یک بازی خوش ساخت ایرانی در این سبک را تجربه کنید، بازی انقراض هم‌اکنون از طریق سایت هیولا قابل دسترسی است. 
 


کد مطلب: 57108

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57108/بازی-انقراض-روی-هیولا-منتشر

ايتنا
  https://www.itna.ir