۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۰

افشای بنچ‌مارک‌های پردازنده‌های 10 نانومتری اینتل خبر از غلبه آن بر محصولات AMD می‌دهد

ایتنا- بنچ‌مارک‌های منتشرشده حاکی از آن هستند که تراشه‌های موبایل 10 نانومتری اینتل به نام آیس لیک (Ice Lake) می‌توانند از تراشه‌های رایزن هم‌رده خود در کمپانی ‌ای‌ام‌دی پیشی بگیرند.
افشای بنچ‌مارک‌های پردازنده‌های 10 نانومتری اینتل خبر از غلبه آن بر محصولات AMD می‌دهد
بنچ‌مارک‌های منتشرشده حاکی از آن هستند که تراشه‌های موبایل 10 نانومتری اینتل به نام آیس لیک (Ice Lake) می‌توانند از تراشه‌های رایزن هم‌رده خود در کمپانی ‌ای‌ام‌دی پیشی بگیرند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، یکی از افشا کنندگان سریالی بنچ‌مارک‌ها در توییتر تصاویری منتشر کرد که نشان می‌داد تراشه Core i7-1065G7 کمپانی اینتل می‌تواند رقیب خود یعنی رایزن 5 3500U کمپانی ‌ای‌ام‌دی را کنار بزند.
 
تراشه اینتل در بخش امتیاز کلی سی پی یو، به رقم 10316 دست پیدا مرد و این در حالی بود که رایزن در این بخش امتیاز 8042 را به دست آورد. علاوه بر این تراشه اینتل در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای موفق به کسب امتیاز 2625 شد و رایزن 5 را با امتیاز 1818 شکست داد. وقوع این امر به‌هیچ‌عنوان مورد انتظار نیست زیرا تراشه رایزن سرعت کلاک 2.1 گیگاهرتزی دارد که از سرعت 1.3 گیگاهرتزی تراشه اینتل بسیار بیشتر است.
 
 
 
هردوی این پردازنده‌ها از 4 هسته استفاده می‌کنند اما به نظر می‌رسد که Core i7-1065G7 بتواند IPC بیشتری را نسبت به رایزن مدیریت کند. البته این امر منطقی به نظر می‌رسد زیرا اینتل پیش‌ازاین نیز مدعی شده بود که معماری هسته به‌کاررفته در پردازنده‌های 10 نانومتری جدید این کمپانی موجب افزایش قدرت 15 درصدی نسبت به پردازنده‌های اسکای لیک شده است.
 
جالب است بدانید که رایزن 5 3500U بر پایه معماری Zen+ ای‌ام‌دی ساخته‌شده است و از معماری 7 نانومتری Zen 2 در فرایند ساخت آن هیچ استفاده‌ای نشده است پس IPC به‌دست‌آمده با معماری Zen 2 هنوز به تراشه‌های تلفن‌های همراه این کمپانی وارد نشده است. اما زمانی که Zen 2 به تراشه‌های  لپ‌تاپ وارد شود می‌تواند نتیجه این بنچ‌مارک‌ها را به نفع ای‌ام‌دی تغییر بدهد.
 
کد مطلب: 57085
برچسب ها: انویدیا AMD
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام