کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بانک‌های اروپایی خواستار نظارت بر ارز دیجیتال فیس بوک «لیبرا»

1 تير 1398 ساعت 12:40

ایتنا - بانک‌های مرکزی سه کشور اروپایی خواستار نظارت بر ارز دیجیتال فیس بوک موسوم به لیبرا شدند که قرار است ظرف ماه‌های آینده عرضه شود.



هدف از این درخواست آن است که سیستم‌های مالی و بانکی این کشورها به خطر نیفتد یا از ارز دیجیتال فیس بوک برای پولشویی استفاده نشود.
فیس‌بوک هفته گذشته از عرضه ارز دیجیتال اختصاصی خود موسوم به لیبرا با همکاری ده‌ها شرکت فناوری خبر داد و پیش‌بینی کرد دو میلیارد نفر در سراسر جهان از آن برای نقل و انتقال پول و پرداخت انواع صورت حساب‌ها استفاده کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، فیس‌بوک در تلاش است تا حمایت بانک‌ها و نهادهای مالی و اعتباری در کشورهای مختلف جهان را از لیبرا به دست آورد. این شرکت مدعی است لیبرا به افرادی که حساب بانکی ندارند کمک می‌کند تا بدون مشکل خاصی به خدمات مالی و اعتباری دسترسی یابند.

اما بانک‌های مرکزی سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان تصریح کرده اند که خدمات لیبرا باید به صورتی کاملاً ایمن و قابل کنترل ارائه شود و در غیر این صورت موافقتی با آن ندارند. در همین حال فرانسه از تشکیل یک گروه کاری برای بررسی این موضوع خبر داده و می‌گوید باید اطمینان کسب کند که لیبرا ابزاری برای پولشویی نخواهد بود.


کد مطلب: 57052

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57052/بانک-های-اروپایی-خواستار-نظارت-ارز-دیجیتال-فیس-بوک-لیبرا

ايتنا
  https://www.itna.ir