کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قدم‌های اپل برای کم‌کردن وابستگی به چین

30 خرداد 1398 ساعت 22:03

ایتنا - اپل از شرکت‌های تامین کننده تجهیزات خود خواسته هزینه‌های انتقال ۱۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیت تولید خود از چین به کشورهای دیگر آسیایی را بررسی کنند.




اپل از شرکت های تامین کننده بزرگ تجهیزات خود خواسته تا هزینه‌های انتقال ۱۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیت تولید خود از چین به کشورهای دیگر حوزه آسیای جنوب شرقی را ارزیابی کنند. این شرکت در حال آماده سازی برای تغییر ساختار زنجیره تامین تجهیزات خود است.

به گزارش ایتنا از مهر، به نظر می‌رسد ادامه‌دار شدن تنش‌های تجاری میان آمریکا و پکن، عامل اصلی این درخواست اپل باشد. اما منابع متعددی اعلام کرده اند حتی در صورت حل شدن اختلافات تجاری میان دو کشور، اپل از تصمیم خود منصرف نمی‌شود.

اپل اکنون به این نتیجه رسیده که برای تولید محصولات خود به شدت به چین وابسته است. از سوی دیگر این وابستگی نیز هر روز بیشتر می‌شود.
یکی از مدیران ارشد اجرایی آگاه از این امر می‌گوید: کاهش نرخ تولد، افزایش هزینه های نیروی کار و خطر متمرکز کردن فعالیت‌های تولیدی در یک کشور از عوامل منفی هستند که در بازار چین به چشم می‌خورند. بنابراین بدون در نظرگرفتن جنگ تجاری میان دو کشور، اپل سعی دارد از روند فعلی بازار پیروی کند و انعطاف پذیری خود را افزایش دهد.


کد مطلب: 57041

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57041/قدم-های-اپل-کم-کردن-وابستگی-چین

ايتنا
  https://www.itna.ir