۰
plusresetminus
شنبه ۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۷

قفل گشایی آیفون برای پلیس

ایتنا- هک تلفن همراه آیفون 5C به دستور اف بی آی توسط کمپانی‌ای به نام سلبرایت (Cellebrite) موجب شد تا این تصور به وجود بیاید که این کمپانی هم‌اکنون می‌تواند حتی جدیدترین آیفون‌ها را هک کند.
قفل گشایی آیفون برای پلیس
هک تلفن همراه آیفون 5C به دستور اف بی آی توسط کمپانی‌ای به نام سلبرایت (Cellebrite) موجب شد تا این تصور به وجود بیاید که این کمپانی هم‌اکنون می‌تواند حتی جدیدترین آیفون‌ها را هک کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، صراحت این کمپانی در تبلیغ نرم‌افزار جدید خود برای هک آیفون و البته دور زدن قانون، بسیاری را متعجب کرد. در حساب کاربری توییتر سلبرایت پست شده است که:« سلبرایت مفتخر به معرفی #UFED Premium است. راه‌حلی اختصاصی برای اجرای قانون قفل‌گشایی و استخراج اطلاعات از تمامی دستگاه‌های iOS و رده‌بالای اندروید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: https://t.co/WHsaDxzoXz pic.twitter.com/BSixEkyAu»
 
در وب‌سایت لینک شده نیز آورده شده است که:« به اطلاعات نرم‌افزار سوم شخص، گفتگوهای متنی، ایمیل‌های دانلود شده و ضمیمه‌های ایمیل، محتوای حذف‌شده و بیشتر دسترسی پیدا کنید. شانس خود برای یافتن شواهد مجرمانه و افزایش وضوح پرونده خود را افزایش دهید.» به‌این‌ترتیب این کمپانی علاوه بر تبلیغ برای کرک کردن نسخه‌های مختلف آیفون، برای شکستن حقوق اولیه حفظ حریم شخصی انسان‌ها نیز تبلیغ می‌کند.
 
 
 
البته این مدعا تنها به آیفون‌ها محدود نشده و نسخه‌های بالا رده اندرویدی از کمپانی‌های مطرح دنیا نظیر سامسونگ، موتورولا، هواوی، ال‌جی و شیائومی را نیز دربرمی گیرد. بااین‌حال هنوز صحبتی در رابطه با هک تلفن‌های همراه مجهز به سیستم‌عامل ویندوزفون به میان نیامده است.
 
علاوه بر این وب‌سایت کمپانی سلبرایت این روش شکستن حریم خصوصی را راه‌حلی " در محل" عنوان کرده است و محصول این شرکت می‌تواند برای استفاده در محل فروخته شود. این امر مشکلات امنیتی ویژه‌ای را ایجاد می‌کند و برای درک آن بهتر است تصور کنید که شما می‌توانید راه‌حل‌های قبلی این کمپانی را با رقمی بسیار کم از وب‌سایت eBay خریداری کنید. بااین‌حال باید دید که بازخورد فعالان حقوق بشر و دولت‌ها در این رابطه چه خواهد بود.
 
کد مطلب: 57036
برچسب ها: آیفون اپل پلیس
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام