۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۲

قاچاق استخراج پنهانی "رمز ارزها" با سوخت یارانه‌ای

ایتنا - معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: استخراج رمز ارزها از جمله استخراج بیت‌کوین با سوخت فسیلی یارانه‌ای و با هزینه صنعت برق نوعی قاچاق انرژی الکتریکی است.
قاچاق استخراج پنهانی "رمز ارزها" با سوخت یارانه‌ای


همایون حائری اظهار کرد: هم‌اکنون در کشور عده‌ای با بهره‌گیری از سوخت فسیلی یارانه‌ای و هزینه‌های یارانه‌ای صنعت برق اقدام به استخراج رمز رزها همچون بیت‌کوین می‌کنند که این کار اگر به صورت پنهانی و بدون پایش برق مصرفی هم باشد، می‌تواند مفهوم قاچاق انرژی را در اذهان القا نماید.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی ادامه داد: دولت در حال تدوین نرخ و ضوابط لازم برای فعالیت استخراج رمز ارزها است و به زودی شرایط این کار برای استفاده از شبکه برق سراسری اعلام می‌شود.
بنا بر اعلام وزارت نیرو پیش از این، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در نشست خبری خود اعلام کرده بود اگر اقدام مؤثری در زمینه مصرف برق واحدهای استخراج بیت‌کوین صورت نگیرد این امر به شدت برای صنعت برق مشکل‌ساز خواهد شد و بایستی تا حدود دو هزار و ۵۰۰ مگاوات از توان تولید خود را صرف تأمین برق این واحدها کنیم.

حائری گفته بود استخراج هر بیت کوین حدود ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند و اگر اقدامی مؤثری در زمینه مصرف این مراکز صورت نگیرد این امر به شدت برای صنعت برق مشکل‌ساز خواهد شد و بایستی تا حدود دو هزار و ۵۰۰ مگاوات از توان تولید خود را صرف تأمین برق این واحدها کنیم.

در این رابطه بیشتر بخوانید
حمله رمزارزها به شبکه برق کشور
نفوذ هکرها به رمزارزها از طریق سیم‌کارت
استخراج بیت‌کوین در دل جنگل

 
کد مطلب: 57028
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام