۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۳

موبایل‌های آینده دست سارقین را می‌خوانند!

ایتنا - شرکت اریکسون حق امتیاز اختراع فناوری را ثبت کرده که به موبایل‌ها کمک می کند با ردیابی سارقان از خود محافظت کنند.
موبایل‌های آینده دست سارقین را می‌خوانند!

شرکت اریکسون حق امتیاز اختراع فناوری را ثبت کرده که به موبایل‌های آینده کمک می‌کند در برابر جیب برها از خود محافظت کنند.
به گزارش ایتنا از مهر، طبق اطلاعات موجود، با نصب چنین فناوری در دستگاه های موبایل اگر فردی غیر از مالک سعی کند دستگاه را بردارد، با ردیابی ضربان قلب شناسایی می‌شود.
همچنین در صورت ردیابی کاربر غیر مجاز، موبایل در حالت lo-friction قرار می‌گیرد و لغزنده می‌شود. در نتیجه سارق به سختی می‌تواند آن را بردارد.

این شرکت سوئدی در حق امتیاز این اختراع خود توضیح داده است: در این حالت کاربر غیر مجاز به سختی می‌تواند موبایل را در دستانش کنترل کند.
جالب آنکه همین فناوری به نام «اصطکاک تطبیقی» ( adaptive friction‌) از افتادن موبایل‌های گرانقیمت و خرد شدن نمایشگرهای آنها نیز جلوگیری می‌کند. اریکسون در این باره می‌گوید: افزایش میزان اصطکاک و حساسیت در حالت سبب می‌شود کاربر راحت‌تر دستگاه را کنترل کند و در نتیجه از افتادن آن جلوگیری می‌شود.
 

این شرکت امیدوار است در آینده موبایل ها بتوانند مکان خود را ردیابی کنند. به عنوان مثال دستگاه به طور خودکار متوجه شود در دستان کاربر قرار دارد یا در جیب او و در نتیجه سطح اصطکاک را با توجه این اطلاعات هماهنگ کند.

اریکسون در حق امتیاز اختراع خود ذکر کرده با توجه به نازک تر و کوچکتر شدن موبایل ها تصمیم به توسعه این فناوری گرفته است. برای استفاده از این فناوری احتمالاً حسگرهای مختلفی در دستگاه نصب شود از جمله حسگرهای بیومتریک، اثر انگشت و شناسایی بصری فرد. علاوه بر آن حسگرهای نور و سرعت سنج مکان دستگاه را ردیابی می‌کنند.
هنوز مشخص نیست این فناوری چه زمان ارائه می‌شود اما حق امتیاز اختراع مذکور فوریه سال جاری ذکر شده است.
کد مطلب: 57015
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام