کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لینکدین پر از جاسوس است

1 تير 1398 ساعت 11:19

این عملیاتها پروفالیهای جعلی لینکدین ایجاد می‌کنند، اعتبارنامه‌های (تخیلی) پرطمطراق در کنار عکسهای تولید شده توسط کامپیوتر برای خود جور می‌کنند، که درخواستهای مرتبط شدن را به سیاستمداران، لابیگران، آکادمیستها، یا کارکنان اندیشکده‌ها ارسال می‌کنند.


شما از چه نوع از کاربران لینکدین هستید؟ از آنهایی که فقط درخواست‌های «مرتبط شدن (connect)» را از افرادی که می‌شناسند می‌پذیرند؟ یا برایتان اهمیتی ندارد و هر کس از شما درخواست مرتبط شدن کرد می‌پذیرید؟
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، به نظر می‌رسد که در ایالات متحده بسیاری از اعضای دولت آمریکا و صاحبنظران سیاسی این کشور در دسته دوم قرار می‌گیرند! چیزی که باعث می‌شود لینکدین به یک پلتفرم بالقوه مساعد برای شکار شدنشان توسط جاسوسان خارجی تبدیل شود.
 
بنا بر یک گزارش جدید اسوشیتدپرس، سازمان‌های عملیاتی اطلاعاتی خارجی به راحتی از لینکدین برای هدف قرار دادن، ارتباط برقرار کردن، و نهایتا کسب اطلاعات درباره امور سایسی آمریکا و تاثیرگذاری بر آنها استفاده می‌کنند.
 
این عملیات‌ها پروفایل‌های جعلی لینکدین ایجاد می‌کنند، اعتبارنامه‌های (تخیلی) پرطمطراق در کنار عکسهای تولید شده توسط کامپیوتر برای خود جور می‌کنند، که درخواست‌های مرتبط شدن را به سیاستمداران، لابی‌گران، آکادمیست‌ها، یا کارکنان اندیشکده‌ها ارسال می‌کنند. وقتی یک فرد این درخواستها را بپذیرد این پذیرش سبب تقویت اعتبار و باورپذیری آن اکانت جعلی می‌شود که به نوبه خود باعث پذیرش اعتبار آن از سوی کاربران برجسته دیگر لینکدین نیز می‌شود و داستان به همین صورت ادامه پیدا می‌کند...
 
جاسوسی لینکدین

این پروفایل‌ها در هر بار ده‌ها هزار درخواست مرتبط شدن ارسال می‌کنند. و، ظاهرا، موارد مستقل متعددی از چهره‌های آمریکایی وجود داشته که از طریق عملیات‌های جاسوسی روسی یا چینی از طریق درخواست‌های مرتبط شدنی که با سهل‌انگاری در لینکدین پذیرفته‌اند مورد هدف قرار گرفته‌اند.
 
لینکدین به اسوشیتدپرس گفته است که اکانت‌های جعلی را حذف می‌کند؛ ولی آنگونه که از عملکرد شبکه‌های اجتماعی مختلف دیگر تجربه شده است، صرف یک موضع موقتی در مبارزه با فعالیت‌های جعلی در محیط آنلاین کفایت نخواهد کرد.
  


کد مطلب: 56984

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56984/لینکدین-پر-جاسوس

ايتنا
  https://www.itna.ir