۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۶

کاربرد دستگاه‌های اندرویدی به‌عنوان کلید امنیتی فیزیکی آیفون و آیپد

ایتنا- گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که شما می‌توانید از تلفن همراه اندروید خود به‌عنوان کلیدی امنیتی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS استفاده کنید.
کاربرد دستگاه‌های اندرویدی به‌عنوان کلید امنیتی فیزیکی آیفون و آیپد
شرکت گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که شما می‌توانید از تلفن همراه اندروید خود به‌عنوان کلیدی امنیتی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS استفاده کنید.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، کلیدهای امنیتی یکی از بهترین روش‌هایی هستند که از آنها می‌توانید برای حفاظت حساب‌های کاربری‌تان در برابر حملات هکرها استفاده کنید، اما راحتی استفاده از آن‌ها همیشه مشکل اصلی کاربران بوده است.
گوگل امیدوار است که بتواند با تبدیل دستگاه‌های اندرویدی نسخه 7.0 به بالا به یک کلید امنیتی، این مشکل را برطرف کند.

روش استفاده از کلید امنیتی به شناسایی دوعاملی در جیمیل شباهت دارد، اما تنها ده درصد از کاربران از این قابلیت استفاده می‌کنند.
مزایای کلیدهای امنیتی بسیار زیاد است، برای مثال اگر یک هکر پسورد و حساب کاربری شما را بدزد، تا زمانی که کلید فیزیکی حسابتان را دارید، محفوظ باقی خواهید ماند. همچنین، اگر اطلاعات شخصیتان را در یک وب‌سایت فیشینگ وارد کنید، کلید امنیتی می‌تواند تقبلی بودن آن را شناسایی کرده و به شما اطلاع دهد.
 

زمانی که گوگل برای اولین بار تلفن‌های همراه اندرویدی را به‌عنوان کلیدهای امنیتی معرفی کرد، اظهار داشت که این سیستم تنها روی مرورگرهای کروم و حساب‌های کاربری گوگل کار خواهد کرد، اما قابلیت‌های این نرم‌افزار هم‌اکنون پیشرفت کرده و به‌راحتی با استفاده از مرورگر کروم روی سیستم عامل‌های مک نیز جوابگو است.

با این‌ وجود دارندگان دستگاه‌های مجهز به iOS برای کار با این قابلیت نیازمند استفاده از نرم‌افزار اسمارت لاک هستند.

امکان استفاده از تلفن‌های اندرویدی به‌عنوان کلیدهای امنیتی لایه جدیدتری را به امنیت دستگاه‌های مجهز به iOS می‌افزاید.
فناوری‌های بیومتریک نیز مانند کلیدهای امنیتی، حفاظت دستگاه‌ها بالا خواهند برد زیرا با وجود این سیستم‌ها دزدی اطلاعات از راه دور برای هکرها بسیار دشوار خواهد شد.
 
کد مطلب: 56975
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام