۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۰

ثبت تجاری نام سیستم عامل هواوی

ایتنا- هواوی درخواست ثبت تجاری نام "هنگ منگ" را برای سیستم‌ عامل ویژه خود به 9 کشور جهان و اتحادیه اروپا ارسال کرده است.
ثبت تجاری نام سیستم عامل هواوی
هواوی درخواست ثبت تجاری نام "هنگ منگ" را برای سیستم عامل ویژه خود به 9 کشور جهان و اتحادیه اروپا ارسال کرده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، هواوی این روزها درگیر تحریم‌هایی است که دونالد ترامپ بر این کمپانی چینی اعمال کرده است.
در راستای این تحریم‌ها این کمپانی چینی دیگر از این‌ پس نمی‌تواند از کالاها و خدمات تأمین‌کننده‌های آمریکایی خود استفاده کند. این خدمات شامل استفاده از نرم‌افزارهای گوگل و سیستم‌عامل اندروید نیز هست.
 
همان طور که گفته شد، از اصلی‌ترین مشکلات هواوی این است که دسترسی هواوی به به‌روزرسانی‌های بعدی سیستم عامل اندروید محدود شده است و همین امر به توانایی این شرکت برای عرضه نرم‌افزارهای محبوب گوگل روی تلفن‌های همراهش در آینده تأثیر خواهد گذاشت.
با این‌ حال هواوی برنامه‌های جایگزینی را برای مبارزه با این تحریم‌ها در نظر گرفته است که از آن می‌توان به ساخت سیستم عاملی ویژه اشاره کرد که احتمالاً بر مبنای سیستم عامل اندروید یا کایرین طراحی شده است.
 
 
همچنین لازم به ذکر است که هواوی از این‌ پس امکان استفاده از نسخه متن‌باز اندروید که بدون خدمات موبایل گوگل عرضه می‌شود را خواهد داشت و مشتریان تلفن‌های همراه این کمپانی هنوز می‌توانند به اپ استور گوگل دسترسی داشته باشند، اما ادامه داشتن این امر هنوز مشخص نیست و این کمپانی چینی ممکن است مجبور به عرضه نرم‌افزارهای سوم شخص از طریق اپ استور خودش بشود.
 
هم‌اکنون رویترز اعلام کرده است که هواوی این سیستم‌ عامل جدید را با نام تجاری "هنگ منگ" در حداقل 9 کشور و اتحادیه اروپا ثبت خواهد کرد.
همچنین این کمپانی درخواستی را برای ثبت این نام تجاری در پرو امضا کرده است.

این اقدام نشان‌دهنده آن است که هواوی قرار است تا از برند هنگ منگ برای دستگاه‌هایی نظیر تلفن‌های همراه هوشمند، کامپیوترهای قابل‌تبدیل، روبات‌ها و تلویزیون‌های اتومبیل استفاده کند.
 
کد مطلب: 56973
برچسب ها: هواوی سیستم عامل
مرجع : c.newsnow.co.uk
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام