۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۹

لغو عرضه لپ‌تاپ‌های میت بوک هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا

ایتنا- کمپانی هواوی عرضه لپ‌تاپ‌های میت بوک را به دلیل تحریم‌های آمریکا و عدم امکان استفاده از تراشه‌های اینتل و نرم‌افزار مایکروسافت لغو کرد.
لغو عرضه لپ‌تاپ‌های میت بوک هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا
کمپانی هواوی عرضه لپ‌تاپ‌های میت بوک را به دلیل تحریم‌های آمریکا و عدم امکان استفاده از تراشه‌های اینتل و نرم‌افزار مایکروسافت لغو کرد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی silicon، قرار بر این بود که در طی این هفته میت بوک جدید کمپانی هواوی در نمایشگاه CES آسیا رونمایی شود، اما ریچارد یو به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی بخش مصرف‌کننده‌های این کمپانی چینی تائید کرد که عرضه این لپ‌تاپ به دلیل تحریم‌های امریکا کنسل شده است.
 
بعد از دستور اجرایی ترامپ ، وزارت بازرگانی ایالات‌متحده هواوی را به همراه 70 شرکت وابسته به آن در فهرستی به نام فهرست نهادها (Entity List) قرار داد و اعضای این فهرست را از خرید اجرا و سازه‌های شرکت‌های آمریکایی بدون اجازه دولت آمریکا منع کرد.
 
 
این تصمیم فروش برخی از محصولات هواوی را برای این شرکت با دشواری‌های زیادی روبرو کرد، زیرا اتکای هواوی به تولید کنندگان لوازم سیلیکونی و دیگر اجزای آمریکایی بسیار زیاد بود.
با این‌ حال تنها پس از چند روز، وزارت بازگانی ایالات‌ متحده اعلام کرد که ممنوعیت فروش به اعضای فهرست نهادها تا 90 روز به تأخیر افتاده است ولی این مهلت اعطا شده به هواوی باز هم نتوانست این شرکت را از شکست‌های حاصل از تحریم‌ها برهاند.
 
با این‌ وجود گفته می‌شود این میت بوک جدید به تراشه‌های اینتل و نرم‌افزارهای مایکروسافت (ویندوز 10 و...) متکی است.
هر دوی این کمپانی‌ها آمریکایی هستند و از انجام معاملات با هواوی منع شده‌اند. بر همین اساس ریچارد یو اعلام کرده است که به دلیل این مشکلات عرضه این لپ‌تاپ فعلا به حالت تعویق درآمده است.
 
همچنین یو در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد که این لپ‌تاپ در سال جاری عرضه شود گفته است که: «این امر به مدت‌زمان پایدار بودن فهرست نهادها بازمی‌گردد.»
او همچنین تأکید کرد که اگر هواوی برای مدت طولانی در این فهرست سیاه قرار بگیرد، این لپ‌تاپ هیچ‌گاه برای عرضه آماده نخواهد شد.
 
کد مطلب: 56971
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام