کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمازون: سیستم شناسایی چهره باید قانونمند شود

www.cnet.com , 1 تير 1398 ساعت 10:32

ایتنا- رییس سرویس وب آمازون از استفاده این کمپانی از فناوری تشخیص چهره دفاع کرد اما مدعی شد که این کار باید مشمول قوانین دولتی شود.


رییس سرویس وب آمازون از استفاده این کمپانی از فناوری تشخیص چهره دفاع کرد اما مدعی شد که این کار باید مشمول قوانین دولتی شود.
 
به گزارش رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، اندی جسی به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی سرویس محاسبات ابری آمازون در کنفرانسی در آریزونا اعلام کرد که نگرانی‌ها در رابطه با فناوری‌هایی نظیر برنامه ریکاگنیشن (Rekognition) این کمپانی به‌جا هستند اما کاربری‌های این فناوری هنوز ارزشمندند.
 
جسی در مقایسه فناوری‌ها با چاقویی که استفاده‌های مفید و مضر دارد بیان کرد که: «تنها به خاطر این‌که فناوری می‌تواند مورد سوءاستفاده قرار بگیرد، به آن معنا نیست که باید آن را ممنوع و محکوم کنیم. همان‌طور که پیش‌ازاین گفته شد، من واقعاً دلیل نگرانی مردم درباره این موضوع را درک می‌کنم. من فکر می‌کنم که دولت باید آن را قانونمند کند.»
 

 
 
نرم‌افزار تشخیص چهره آمازون که با نام "ریکاگنیشن" شناخته می‌شود، در طی سالیان گذشته از سوی مدافعان حریم خصوصی موردانتقاد قرارگرفته است. در حالی‌ که فناوری تشخیص چهره به‌صورت گسترده برای وظایف روزمره از قبیل قفل‌گشایی تلفن‌ها و تگ کردن دوستان در شبکه‌های اجتماعی بکار می‌رود، پیشرفت‌های هوش مصنوعی و ترویج دوربین‌ها تماشا و ردیابی کارهای مردم را آسان‌تر کرده است.
 
سال گذشته، سازمان ACLU اعلام کرد که آمازون فناوری تشخیص چهره خود را به سازمان‌های اجرای قانون ایالات‌متحده از قبیل دپارتمان پلیس اورلندو می‌فروشد.
آزمون  ACLU از ریکاگنیشن در ماه جولای حاکی از آن بود که این سیستم 28 عضو کنگره آمریکا با مجرمان شناخته شده اشتباه گرفته است.
 
با وجود تمام این کم و کاستی‌ها جسی همچنان باقدرت تمام از فروش محصولاتش به سازمان‌های دولتی پشتیبانی می‌کند و اعلام کرده است که قصد دارد تا این کار را همچنان ادامه بدهد.
 


کد مطلب: 56933

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56933/آمازون-سیستم-شناسایی-چهره-باید-قانونمند-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir