۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۸

واکنش مدیر ناسا به توییت عجیب دونالد ترامپ

ایتنا- دونالد ترامپ در هفته گذشته توییتی منتشر کرد و در آن مدعی شد که ناسا باید روی مریخ تمرکز کند و زیاد در رابطه با ماه صحبت نکند اما این سازمان با این عقیده چندان موافق نیست.
واکنش مدیر ناسا به توییت عجیب دونالد ترامپ
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، دونالد ترامپ در توییت خود عنوان کرد که:« به خاطر تمام پول‌هایی که خرج می‌کنیم، ناسا نباید در رابطه با سفر به ماه صحبت کند- ما این کار را 50 سال پیش انجام داده‌ایم. آن‌ها باید روی چیزهای بزرگ‌تری که در حال انجامشان هستیم نظیر مریخ (که ماه هم شامل آن است)، دفاع و علم تمرکز کنند.»
 
البته ناسا نیز در این رابطه مسکوت نماند و جیم بریدنستین به‌عنوان مدیر این سازمان فرصتی یافت که در طی گرد هم‌آیی ویژه روز دوشنبه با کارمندان مرکز تحقیقاتی گلن در اوهایو در رابطه با این توییت صحبت کند. یکی از شرکت‌کنندگان این همایش از بریدنستین سوال کرد که آیا توییت ترامپ حاکی از تغییر مواضع پشتیبانی کاخ سفید از مأموریت آرتمیس ناسا ( مأموریت ویژه ناسا برای بازگرداندن انسان‌ها به کره ماه در سال 2024) است یا خیر.
 
 
 
این سوال به دلیل آن بود که تفاسیر زیادی از توییت ترامپ شده است. برخی تصور کردند که او اشتباهاً ماه را به‌عنوان بخشی از مریخ در نظر گرفته است و دیگران نیز احتمال دادن که او از ماه به‌عنوان نقطه شروعی برای اکتشافات عمیق‌تر انسان در فضا یادکرده است. تفسیر دوم به نظر بریدنستین نزدیک‌تر است. او دراین‌باره اظهار داشته است که:« ماه ارزشمند است زیرا زمینه‌ای ثابت‌شده برای نحوه رسیدن به ماه است و این دقیقا موردی است که رئیس‌جمهور به آن اشاره کرده است.»
 
باوجود مخالفت‌های ترامپ به نظر می‌رسد که پروژه آرتمیس برای بریدنستین و ناسا هنوز هم از اهمیت ویژه برخوردار است زیرا ناسا و تیم تحقیقاتی این سازمان به‌شدت به این پروژه ایمان‌دارند و بر روی آن کار می‌کنند.
 
کد مطلب: 56932
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام