کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوش مصنوعی برای پروژه‌های عمرانی

venturebeat.com , 15 تير 1398 ساعت 14:47

ایتنا- کمپانی نروژی اسپیس میکر به تازگی نرمفزار ویژهای طراحی کرده است که با استفاده از هوش مصنوعی فرایند طراحی ساختمان را برای معماران و توسعه دهندگان بسیار آسان میکند.


کمپانی نروژی اسپیس میکر به‌تازگی نرم‌فزار ویژه‌ای طراحی کرده است که با استفاده از هوش مصنوعی فرایند طراحی ساختمان را برای معماران و توسعه‌دهندگان بسیار آسان می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی venturebeat، جمعیت کره زمین تا سال 2050  به 10 میلیارد نفر خواهد رسید که این رقم در مقایسه با جمعیت فعلی این کره خاکی 2.5 میلیارد بیشتر است.  علاوه بر این 2.3 از این جمعیت نیز ساکن شهر ها خواهند بود و می‌توان شهرهای آن سال‌ها را بسیار شلوغ تر از شهرهای فعلی تصور کرد.
 
به این ترتیب نیاز به بهینه‌سازی محیط های شهری بهانه‌ای شده است تا کمپانی استارتاپ نروژی اسپیس میکر(Spacemaker) پلتفرم تجاری ویژه‌ای بسازد که از فناوری هوش مصنوعی برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر معماران، برنامه‌ریزان شهری و توسعه‌دهندگان استفاده می‌کند.
 
این استارت آپ که هم اکنون سرمایه‌گذاران نیرومندی را نیز جذب کرده است، در سال 2016 میلادی تاسیس شده و نرم‌افزار شبیه‌سازی ایجاد کرده است که محاسبات جانبی طراحی طرح‌های ساختاری در سازه‌های مسکونی چند ساختمانی را مدیریت می‌کند و به معماران و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که بیشتر بر روی جنبه‌های خلاقانه تمرکز کنند.

در این سیستم شماره‌ها و پارامترهای مختلف پیرامون دستورالعمل‌ها و پیش‌نیازهای دیگر پروژه وارد می‌شود و صدها گزینه در چند ساعت از آن استخراج می‌شود.
 

 
هاوارد هاکلند به عنوان مدیر ارشد اجرایی این کمپانی در این رابطه بیان کرد که: «امروزه توسعه دهندگان، معماران و برنامه‌ریزان شهری ابزارهایی در دست دارند که تنها چند گزینه طراحی محدود را بررسی می‌کنند و تمرکز اصلی را بر روی بهینه‌سازی فاکتورهای محیطی و دستورالعمل ها قرار می دهند. اما آنها با اسپیس میکر می‌توانند برای اولین بار تنها در طی چند ساعت میلیاردها راه حل ممکن برای طراحی سازه‌های مسکونی را ایجاد کرده و ارزیابی کنند.»
 
این پلتفرم که از طریق اشتراک ماهانه در دسترس است می‌تواند یک طرح را بر اساس تعداد پیش نیازها از قبیل کاهش در معرض تابش نور افتاب، صدا و باد بودن بهینه‌سازی کند.
 
توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزار به سرعت پی ببرند که آیا طرح آنها درست از آب در می آید یا خیر. همچنین آنها می‌توانند نکات منفی هر طرح را مشاهده کنند.
 


کد مطلب: 56918

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56918/هوش-مصنوعی-پروژه-های-عمرانی

ايتنا
  https://www.itna.ir