کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله رمز ارزها به شبکه برق ایران

21 خرداد 1398 ساعت 10:39

ایتنا - معاون وزیر نیرو: تولید رمزارزها حتی به برق مصرفی برخی مساجد و مدارس و مراکز تولیدی رسیده است.



وزارت نیرو تلاش می‌کند تا با اعمال سیاست‌های صرفه‌جویی، مصرف برق را در فصل تابستان تا 3هزار مگاوات کاهش دهد اما خطری جدی شبکه برق ایران را تهدید می‌کند.

 همایون حایری، معاون وزیر نیرو در یک نشست خبری از پیشنهاد این وزارتخانه به دولت برای اعمال تعرفه برق صادراتی برای استخراج رمز ارزها ازجمله بیت‌کوین در کشور خبر داد و گفت: تولید رمز ارزها حتی به برخی از گاوداری‌ها، مساجد و مدارس کشیده شده است.

حائری در ادامه با اشاره به مباحثی که در مورد استفاده از برق برای استخراج ارز دیجیتال مطرح شده، گفت: برق در ایران بسیار ارزان است و با توجه به این برخی از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین هستند که به کشور هجوم آورده‌اند. قیمت استخراج هر بیت‌کوین در جهان ۷۰۰۰ دلار است و برای هر بیت‌کوین ۷۲‌هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌شود که به اندازه مصرف ۲۸‌مشترک است. تعداد این افراد به‌تازگی افزایش پیدا کرده و می‌تواند به ۲۰۰۰تا‌۲۵۰۰‌مگاوات نیز برسد.

حایری در پاسخ به این سؤال که چقدر برق توسط استخراج‌کنندگان رمز ارزها استفاده می‌شود، گفت: نمی‌توان آمار دقیقی از این وضعیت ارائه کرد اما اگر این روند ادامه یابد، مصرف برق استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به 2هزار مگاوات خواهد رسید.

در همین رابطه بخوانید

منبع: همشهری


کد مطلب: 56913

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56913/حمله-رمز-ارزها-شبکه-برق-ایران

ايتنا
  https://www.itna.ir