کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیوگرافی برانکو ایوانکوویچ

20 خرداد 1398 ساعت 13:50

برانکو ایوانکوویچ بازیکن سابق و مربی فوتبال کروات است. برانکو سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال 2006 بود. او همچنین تیم فوتبال امید ایران را در بازی های آسیایی 2002 قهرمان کرد.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------





بیوگرافی برانکو ایوانکوویچ
نام :برانکو ایوانکوویچ
متولد :28 فوریهٔ 1954 ‏
ملیت :کرواسی
زادگاه :واراژدین
پست :سرمربی
باشگاه کنونی : پرسپولیس

زندگینامه کامل سرمربی پرسپولیس "برانکو ایوانکوویچ"
برانکو ایوانکوویچ بازیکن سابق و مربی فوتبال کروات است. برانکو سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال 2006 بود. او همچنین تیم فوتبال امید ایران را در بازی های آسیایی 2002 قهرمان کرد. او هم اکنون هدایت تیم پرسپولیس تهران را به عنوان سرمربی برعهده گرفته است همچنین او در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران 96–1395 به عنوان سرمربی با باشگاه پرسپولیس تهران به قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت.

تجربه جایگاه‌های متفاوت در تیم‌های مختلف
برانکو ایوانکوویچ بعد از چند تجربه موفق مربیگری در باشگاه‌های کرواسی، در سال ۱۹۹۸ به عنوان دستیار «میراسلاوبلاژویچ » انتخاب شده و در جام جهانی فرانسه با تیم ملی کرواسی شگفتی خلق کرده و این تیم در نخستین حضور خود در جام جهانی به عنوان سومی جهان دست یافت. اولین تقابل «برانکو» با فوتبال ایران یک ماه پیش از آغاز جام جهانی ۱۹۹۸ و بازی دوستانه تیم ملی ایران با کرواسی بود که این بازی با دو گل به سود کرواسی به اتمام رسید.
با پایان جام جهانی «برانکو ایوانکوویچ» ترجیح داد به عنوان سرمربی به کارش ادامه دهد و هدایت تیم «هانوفر» آلمان را بر عهده گرفت. بعد از توافق ایران با «بلاژویچ» برای هدایت تیم ملی ایران، بار دیگر برانکو به عنوان دستیار در کنار بلاژویچ قرار گرفت؛ تیم ملی ایران با «بلاژویچ» نتوانست به جام جهانی ۲۰۰۲ راه یابد و در مرحله پلی‌آف در مقابل سد ایرلند متوقف شد. با وجود این ناکامی فدراسیون وقت خواستار ادامه همکاری با کادر مربیان کرواسی بود، اما «بلاژویچ» پرمدعا از هدایت تیم ایران کنار کشید و فدراسیون فوتبال با برانکو وارد گفت‌وگو شد.

برانکو ایوانکوویچ در نقش سرمربی تیم پرسپولیس تهران
هنگامی که پرسپولیس نیز همانند بسیاری از باشگاه‌های دیگر ایرانی در بحران بود، نژادفلاح مدیرعامل وقت پرسپولیس، به استانبول رفت و با برانکو ایوانکوویچ وارد مذاکره شد؛ در نهایت باشگاه پرسپولیس با توجه به قول‌های حسین هدایتی جهت پرداخت مبلغ قرارداد برانکو، با او به توافق رسید و برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شد.
برانکو ایوانکوویچ چهلمین سرمربی تاریخ پرسپولیس، پنجمین کروات و چهاردهمین مرد خارجی نیمکت پرسپولیس است. او در فصل نخست، هیچ‌گونه صحبتی از قهرمانی نکرد و طبق صحبت‌های او می‌شد فهمید برنامه بلندمدتی در پرسپولیس دارد؛ او در آن فصل دربی را پیروز شد، با پرسپولیس چند پله صعود کرد و البته چند بازیکن پرسپولیس را کنار گذاشت؛ فصل بعد برانکو و پرسپولیس ضمن بدست آوردن رکوردهای مختلف به دلیل تفاضل گل کمتر، نایب قهرمان لیگ برتر شدند (لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴)؛
در فصل ۱۳۹۵–۱۳۹۶، برانکو با پرسپولیس با اقتدارترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران را بدست آورد و قهرمان سوپرجام فوتبال ایران (۱۳۹۶) نیز شد. در آن فصل پرسپولیس رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرد یا شکست. همچنین برانکو برای نخستین‌بار پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برد. او توانست یازدهمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ سراسری ایران را نیز به همراه این تیم بدست آورد و ۳ هفته زودتر به عنوان قهرمانی لیگ هفدهم دست یافت.
گفته‌های برانکو ایوانکوویچ درباره‌ی جدا شدن او از تیم ملی ایران
 
من روزهای خیلی خوبی با تیم ملی ایران داشتم. کارهای بزرگی هم در آن مقطع انجام دادیم. قهرمانی در رقابت های آسیایی و رفتن به جمع چهار تیم پایانی جام ملت های آسیا. صعود زودهنگام به رقابت های جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و بهترین مقام را در تاریخ فوتبال ایران در رنکینگ فیفا کسب کردیم.
می دانستم اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است. به همین خاطر از آنها به تلخی یاد نکردم و نمی کنم. بهترین روزهای جوانی ام را در ایران بوده ام. انرژی زیادی را صرف این موفقیت کردم و خیلی خوشحالم که توانستم به فوتبال ایران کمک کنم.

فعالیت‌های اقتصادی برانکو ایوانکوویچ,بیوگرافی برانکو ایوانکوویچ,عکس‌های برانکو ایوانکوویچبیوگرافی برانکو ایوانکوویچ
فعالیت‌های اقتصادی‌ برانکو ایوانکوویچ و راز سفرهای مداوم او به امارات
 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس فعالیت‌های اقتصادی‌اش را به امارات منتقل کرده است. برانکو ایوانکوویچ که در طول سال‌ هم چند سفر به امارات داشته است که دلیل آن تاکنون رسانه‌ای نشده بود. در همین راستا شنیده می‌شود با توجه به مالیات سنگینی که در قوانین تجارت در قاره اروپا وجود دارد، سرمربی پرسپولیس فعالیت‌های اقتصادی‌ای که در کشور خود (کرواسی) داشته است را به کشور امارات منتقل کرده است تا هم فاصله کمتری با محل زندگی او داشته باشد و هم از شر مالیات‌های سنگین تجارت در اروپا خلاص شود. همین موضوع دلیل سفرهای برانکو به امارات و تمدید مدت حضورش در این کشور پس از پایان اردوی سرخپوشان بوده است. برای اطلاع از اخبار پرسپولیس آبشار 24 را ببینید .
دوران مربیگری برانکو ایوانکوویچ :
 
1370 تا 1374: وارتکس
1374 تا 1375: سکستا
1375 تا 1377: ریه کا
1377 تا 1378: دستیار بلاژوویچ در تیم ملی کرواسی
1378 تا 1279: هانوفر آلمان
1379 تا 1380: دستیار بلاژوویچ در تیم ملی ایران
1380 تا 1381: تیم ملی بزرگسالان و امید ایران
1382 تا 1385: تیم ملی ایران
1385 تا 1387: دیناموزاگرب
1388 تا 1390:شاندونگ چین
1390 تا 1391: الاتفاق عربستان
1391 تا 1392: الوحده امارات
1392:دینامو زاگرب
1394: پرسپوليس
 
 
افتخارات ایرانی :
1- صعود به جام جهانی 2006
2- قهرمانی در آسیایی 2002
3- سومی بی شکست در جام ملت های آسیا 2004
4- قهزمان جام بین قاره ای آسیا- اقیانوسیه
5- قهرمانی WAFFدر سال 2004
6- قهرمانی در جام ال جی کازابلانکا 2002
7- صعود ایران به رتبه17 در رنکینگ فیفا 2005
 


کد مطلب: 56905

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56905/بیوگرافی-برانکو-ایوانکوویچ

ايتنا
  https://www.itna.ir