۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۰

گوگل ادموب چه فرقی با گوگل ادوردز دارد؟

گوگل ادموب در اصل یکی دیگر از سرویس های مهم تبلیغاتی شرکت گوگل است که برای تبلیغات در گوگل استفاده می شود و به تبلیغات موبایلی هم مشهور است. روش کار این سیستم به این شکل است که در این پلتفرم ثبت نام می کنید و تبلیغات دیگران را در برنامه های موبایل خودتان اعم از اندروید و IOS قرار می دهید و به ازای آن درآمد کسب کنید.
گوگل ادموب چه فرقی با گوگل ادوردز دارد؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



گوگل ادموب در اصل یکی دیگر از سرویس های مهم تبلیغاتی شرکت گوگل است که برای تبلیغات در گوگل استفاده می شود و به تبلیغات موبایلی هم مشهور است. روش کار این سیستم به این شکل است که در این پلتفرم ثبت نام می کنید و تبلیغات دیگران را در برنامه های موبایل خودتان اعم از اندروید و IOS قرار می دهید و به ازای آن درآمد کسب کنید.
در اصل این نوع تبلیغات برای اشخاصی خوب است که یا برنامه نویس اپلیکیشن هستند و یا اشخاصی که مدیریت یک برنامه را بر عهده دارند و به این روشی که ارائه شد می توانند درآمد کسب کنند. گوگل سعی کرده در هنگام ثبت نام با قرار دادن فیلترهای خاص برنامه موبایلی شما را در حیطه ای قرار دهد که بتواند تبلیغات مناسب را در اختیارتان قرار دهد. این تبلیغات می تواند به صورت متنی، بنری، ویدیویی یا هر چیز دیگری باشد.

اما حالا برسیم به این موضوع که:
تفاوت گوگل ادموب و گوگل ادوردز در چیست؟
در بالا تعریفی از ادموب ارائه دادیم و اجازه دهید مقداری هم در مورد گوگل ادوردز صحبت کنیم. در اصل تبلیغات در گوگل راهی میان بر است تا بدون اینکه زمان زیادی صرف بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو (SEO) کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه به گوگل به راحتی به لینک اول گوگل دست پیدا کنند.
اما نکته ای که اینجا مشهود است این است که در این روش به ازای هر کلیکی که روی لینک یا کلمه کلیدی شما می شود، یک هزینه از مقدار پولی که به گوگل پرداخت کرده اید، کسر می شود. اما در گوگل ادموب این قضیه کاملاً فرق می کند و این شما هستید که به گوگل اجازه می دهید تبلیغات متنی، بنری، ویدیویی یا هر چیز دیگری را در برنامه موبایلی خودتان قرار دهید و به ازای هر بازدید کننده یا کلیک، کسب درآمد کنید.
گوگل در اینجا یک فرصت دیگر هم در اختیار شما قرار داده و این است که شما به ازای هر نصب یا دانلود اپلیکیشن موبایل هم می توانید کسب درآمد کنید. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال یک مقدار واضح تر بیان کنیم: فرض کنید یک برنامه یا اپلیکیشن دارید که مایلید در یک شهر خاص از یک کشور نصب بگیرید و یا برنامه ای طراحی کردید که مخصوص گوشی های هوآوی است و مایلید تمام اشخاصی که این گوشی را به طور مثال در چین یا هر کشور دیگری استفاده می کنند، تبلیغات اپلیکیشن شما را مشاهده کنند. با ادموب این ابزارها در اختیار شما قرار گرفته تا به راحتی و بدون دردسر بتوانید این مهم را فراهم کنید.
تفاوت دیگری که بین گوگل ادموب و گوگل ادز وجود دارد این است که به وسیله گوگل ادز می توانید یک کمپین نصب اپلیکیشن ایجاد کنید و آن را در پلتفرم ادموب به نمایش بگذارید. به طور حتم ادغام کردن این دو پلتفرم بهترین و تأثیرگذارترین تجربه تبلیغ را برای شما به همراه خواهد داشت.
در این میان می توانید با استفاده از گوگل ادز یک کمپین تبلیغات اپلیکیشن ایجاد کنید و در قسمت های مختلف از جمله گوگل، یوتیوب، گوگل پلی، ادموب و سایت‌های دیگری که همکار تبلیغاتی گوگل هستند، تبلیغ کنید و از کاربران خودتان بخواهید که این اپلیکیشن را نصب کنند. بعد از این مرحله می توانید به وسیله برنامه گوگل ادموب به راحتی کسب درآمد کنید.

به روش دیگری هم می توان از گوگل ادموب کسب درآمد کرد؟
بله. یکی از قست های جالب و جذاب کسب درآمد این است تصور کنید یک برنامه موبایلی دارید که تبلیغات ویدیویی یا بنری را از گوگل دریافت کرده اید و گوگل هم به ازای هر بار مشاهده تبلیغ یا کلیک روی آن به طور مثال نیم دلار پول می دهد.
اما تمام این مواردی که ارائه شد متأسفانه در ایران به خاطر تحریم ها قابل استفاده نیست و نیاز به احضار هویت، آدرس و حساب بانک در بانک های خارجی دارد. اما جای نگرانی نیست و خوشبختانه تبلیغات در گوگل به واسطه برخی شرکت ها قابل اجراست و به راحتی شما می توانید تعداد نصب اپلیکیشن خود را با کمک سرویس قدرتمند گوگل ادز افزایش دهید..
یکی از این شرکت ها که به شما کمک می‌کند تبلیغات خود را از طریق ساخت اکانت گوگل ادوردز در هزاران سایت و اپلیکیشن نمایش دهید، پارس ادوردز است.

اهمیت گوگل ادموب برای طراحان و برنامه نویسان سایت تا چه اندازه است؟
مدت ها پیش این طوری بود که اگر مایل بودید که تبلیغ کسب و کارتان در اپلیکیشن های مختلف نمایش داده شود می بایست به صورت مستقیم با صاحب و طراح اپلیکیشن در ارتباط برقرار می‌کردید. اما حالا قضیه فرق کرده و با کمک گوگل ادز می‌توانید در اپلیکیشن های مختلف کسب و کارتان را تبلیغ کنید و این تبلیغات به روش های مختلف متنی، بنری، ویدیویی و غیره به کاربران اپلیکیشن ها نمایش داده می‌شود.
اما این قضیه زمانی جالب تر می شود که خود طراحان و برنامه نویسان برنامه ها و اپلیکیشن ها درخواست تبلیغ دیگر کسب و کارها را قبول می کنند و این نشان می دهد که تا چه اندازه این پلتفرم برای آنها اهمیت دارد و تا چه اندازه می تواند سود آور باشد.
حالا می رسیم به این سوال:

چرا پلتفرمی مانند گوگل ادموب یکی از انتخاب های طراحان و برنامه نویسان سایت است؟
همان طوری که در تعریف گوگل ادموب هم ذکر کردیم این پلتفرم در اصل تبلیغ کسب و کار و یا برنامه ی شما را بر عهده می گیرد و می توانید از آن کسب درآمد کنید و همچنین ادغام کردن ادموب و گوگل ادز بهترین و تأثیرگذارترین تبلیغات را به دست بیاورید.
در اصل با انتخاب این پلتفرم برای تبلیغات به راحتی می توانید نحوه تبلیغ تان از بنری گرفته تا متنی یا تبلیغات ویدیویی را در اختیار کاربران و مخاطبین خودتان قرار دهید و یا بر عکس با انتخاب این موارد شما می توانید از این برنامه درآمدزایی کنید و هر چه تبلیغات بیشتری دریافت کنید به طبع درآمد بیشتری هم خواهید داشت.
 
 
کد مطلب: 56901
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام