۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۱

هشدار دانشمندان: نرم‌افزارهای ردیاب خواب، موجب اختلال در خواب می‌شوند

ایتنا- یکی از متخصصان اختلال خواب بریتانیایی هشدار داده است که نرم‌افزارهای ردیاب خواب ممکن است وضعیت خواب شما را بدتر کنند.
هشدار دانشمندان: نرم‌افزارهای ردیاب خواب، موجب اختلال در خواب می‌شوند
یکی از متخصصان اختلال خواب بریتانیایی هشدار داده است که نرم‌افزارهای ردیاب خواب ممکن است وضعیت خواب شما را بدتر کنند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitaltrends، گای لاشزینر به‌ عنوان متخصص اختلال خواب در بیمارستان گایز در لندن اظهار داشت که استفاده از فناوری ردیاب خواب می‌تواند استرس‌های مرتبط با خوابیدن را به حدی افزایش دهد که در نتیجه فرد را به بی‌خوابی مبتلا کند.
 
بر اساس اظهارات این متخصص، نظارت بر زمان خواب و در اختیار داشتن اطلاعات وسواس گونه در رابطه با خوابتان در یک نرم‌افزار می‌تواند شما را در رابطه با میزان خواب کافی نگران و مضطرب کند و درنتیجه شما را از داشتن خواب کافی بازدارد.

لاشزینر در این رابطه گفت:« ما افراد زیادی را دیده‌ایم که به خاطر نرم‌افزارهای ردیاب خواب یا مطالعه در رابطه با اثرات ویرانگر محرومیت از خواب دچار بی‌خوابی شده‌اند.»
 
 
 
دکتر لاشزینر در این رابطه پا فراتر گذاشته و اعلام کرده است که به کارآمد بودن نرم‌افزارهای ردیاب خواب مشکوک است.
او در این‌ باره اعلام کرد: «دیدگاه من در رابطه با ردیاب‌های خواب بسیار بدبینانه است. اگر شما با احساس خستگی از خواب بیدار شوید و خواب شبانه انرژی بخشی نداشته باشید، می‌دانید که مشکلی دارید. اگر هرروز که از خواب بیدار می‌شوید احساس تازگی کنید، در طول روز بیدارباشید و هر شب سر ساعت خاصی به خواب بروید پس احتمالا خواب کافی دارید و نیازی به نرم‌افزاری برای یادآوری این نکته ندارید.»
 
گفته‌های این متخصص را می‌توان در راستای گزارشی از مجله پزشکی خواب بالینی در سال 2017 دانست که در آن متخصصان بالینی از بابت استفاده از نرم‌افزارهای ردیاب خواب ابزار نگرانی کرده بودند.
این متخصصان بیان کردند که برخی از بیمارانشان با مشکلاتی که خودشان با استفاده از نرم‌افزارهای ردیاب خواب به آن‌ها پی برده بودند، به کلینیک مراجعه می‌کردند.
 
در اختیار داشتن اطلاعات کافی در رابطه با عادت‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد و به افراد اجازه خواهد داد تا رابطه بین عادت‌ها و خلق‌ و خویشان را پیدا کنند. اما وسواس بیش‌ از حد برای اصلاح تمامی جنبه‌های زندگی‌مان می‌تواند منجر به اضطراب و بروز مشکلات جدیدتر شود.
 
کد مطلب: 56896
برچسب ها: خواب اپلیکیشن
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام