۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۴

خودروی پرنده در سال 2025 عرضه خواهد شد

ایتنا- طرح اولیه اولین خودروی پرنده به نام آسکا با قابلیت پرواز در آسمان و رانده شدن در جاده‌ها برای مخاطبان رونمایی شد.
خودروی پرنده در سال 2025 عرضه خواهد شد
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، کمپانی استارتاپ NFT پس از دو سال تلاش برای طراحی خودرو پرنده آسکا سرانجام در کنفرانسی ویژه از طرح اولیه این خودرو پرده‌برداری کردند. بر اساس برنامه‌های این کمپانی، آکسا در سال 2020 آزمایش خواهد شد و اگر همه‌چیز خوب پیش برود فروش آن از سال 2025 آغاز خواهد شد.
 
این خودروی جدید که با نام آسکا (پرنده در حال پرواز) شناخته می‌شود در حالت زمینی به‌اندازه یک SUV بزرگ است و سه مسافر در آنجا خواهند شد. مکی کاپلینسکی به‌عنوان مدیر اجرایی کمپانی NFT اعلام کرده است که برای به پرواز درآوردن این خودرو باید آن را به محیط بازی به‌اندازه فضای چند پارک خودرو برد و آسکا ازآنجا بال‌های خود را خواهد گشود، به‌صورت عمودی بلند خواهد شد و با سرعت 150 مایل بدون نیاز به خلبان به پرواز درخواهد آمد. سپس این خودرو در فضای باز دیگری فرود می‌آید و مسیر باقی‌مانده به سمت مقصد خود را در جاده‌ها طی می‌کند.
 
 
 
ساخت خودروهای پرنده کار آسانی نیست و از 80 سال پیش هنری فورد وعده عرضه چنین خودروهایی را داده است. اما پیشرفت فناوری مسیریابی و پرواز پهپادها در ترکیب با احساس نیاز به دلیل ازدحام جمعیت شهرها، گمانه‌زنی‌ها در رابطه با عرضه چنین خودروهایی را بیش‌ازپیش قوی کرده است.
 
کمپانی دلویت در گزارشی در روز دوشنبه اعلام کرد که:«بعد از داشتن سال‌ها تجربه پروژه‌های شکست‌خورده و شروع اشتباه، بالاخره کلاس جدیدی از وسایل نقلیه در حال رشد است که روش انتقال افراد و بارها در شهرها را تغییر خواهد داد.» فروش این محصولات به‌زودی آغاز خواهند شد و ارزش بازار آمریکا برای چنین خودروهایی از 3.4 میلیارد دلار در سال 2025 به 6.8 میلیارد دلار در سال 2035 خواهد رسید. سپس کاهش هزینه‌ها، پذیرش اجتماعی بیشتر و پیشرفت فناوری باتری‌ها منجر به رشد این بازار و رسیدن ارزش آن به 17.7 میلیارد دلار در سال 2040 خواهد شد.
 
کد مطلب: 56895
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
بابام پراید هر بار میخواد بهم بده کلی توصیه و سفارش می کنه! با کلی ترس و لرز رانندگی می کنم
اونوقت اینا ماشین پرنده😞
لعنت به عقب ماندگی، لعنت به کسانی که امکانات خوب فقط واسه خودشون میخوان و برای ما حرام می کنن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام