کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هواوی دیگر اجازه نصب مستقیم فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را نخواهد داشت

سايت خبری ايتنا , 19 خرداد 1398 ساعت 10:42

ایتنا- فیس‌بوک آخرین کمپانی‌ای است که این روزها برای پیروی از قانون ممنوعیت هواوی در ایالات‌متحده علیه این کمپانی اقداماتی را آغاز کرده است.



فیس‌بوک آخرین کمپانی‌ای است که این روزها برای پیروی از قانون ممنوعیت هواوی در ایالات‌متحده علیه این کمپانی اقداماتی را آغاز کرده است.
 
 به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، هواوی در حال حاضر دسترسی به گوگل، پاناسونیک، وای‌فای، بلوتوث، کارت‌های اس دی، اینتل، ARM و چند سازمان دیگر را از دست داده است.
هم‌اکنون توجه‌ها به سمت فیس‌بوک معطوف شده است که رابطه‌اش را با این کمپانی به تعویق انداخته است.
 
این امر به معنای آن است که فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ از دستگاه‌های جدید هواوی حذف خواهند شد و به رابطه چندساله خود با این کمپانی پایان خواهند داد.
این تصمیم فیس‌بوک گمراهی‌های زیادی ایجاد کرده است و از طرفی گوگل از مهلت 90 روزه اعطاشده به این کمپانی برای قطع روابطش با هواوی بهره برده است و خدمات خود را تا آن زمان به هواوی عرضه می‌کند.
 

 
 
از طرف دیگر، حذف نرم‌افزارهای فیس‌بوک بدون معطلی و مهلت اضافه اتفاق خواهد افتاد و این امر به معنای آن است که دستگاه‌هایی که در حال حاضر تولیدشده و در انتظار عرضه هستند باید برای اعمال تغییرات یادشده از نو فلش بشوند و به‌ این‌ ترتیب با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان دریافت که انجام این کار مهلت 90 روزه اعطاشده را حتی کوتاه‌تر خواهد کرد.
 
البته لازم به ذکر است که نرم‌افزارهای مرتبط با فیس‌بوک هنوز می‌توانند به‌صورت دستی از طریق گوگل پلی استور دانلود و نصب شوند، اما نکته اینجاست که پلی استور نیز به‌زودی از هواوی می‌رود و مشخص نیست که جایگزین آن یعنی هواوی استور این نرم‌افزارها را داشته باشد یا خیر.  
 
البته از آنجایی‌ که این روزها حفظ حریم خصوصی کاربران فیس‌بوک زیر سوال رفته است می‌توان ادعا کرد که حذف نرم‌افزارهای مرتبط با این کمپانی می‌تواند به‌نوعی موجب امن‌تر شدن تلفن‌های همراه کمپانی هواوی شود.
 


کد مطلب: 56880

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56880/هواوی-دیگر-اجازه-نصب-مستقیم-فیس-بوک-اینستاگرام-واتس-اپ-نخواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir