۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۸

شوکه شدن مسئولان موزیلا از شنود مکالمات توسط الکسا

ایتنا-یکی از کارمندان امنیتی کمپانی موزیلا اعلام کرده است که از فهمیدن این‌که الکسا صحبت‌های خانواده او را ضبط کرده و به کمپانی مادر خود یعنی آمازون می‌فرستاده، شوکه شده است.
شوکه شدن مسئولان موزیلا از شنود مکالمات توسط الکسا
یکی از کارمندان امنیتی کمپانی موزیلا اعلام کرده است که از فهمیدن این‌که الکسا صحبت‌های خانواده او را ضبط کرده و به کمپانی مادر خود یعنی آمازون می‌فرستاده، شوکه شده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitaljournal، الن دیویدسون به‌عنوان معاون بخش امنیت، اطمینان و سیاست‌های جهانی موزیلا به‌تازگی اظهار داشته است که دستگاه‌های آمازون اکو صحبت‌های او با فرزندان کوچک اش را ضبط می‌کرده است. این امر زمانی کشف شد که دیویدسون فایل‌های ضبط‌ شده آنلاین خود را بررسی می‌کرد.
 
دیویدسون در این رابطه گفت: «واقعاً شوکه شدم و خانواده‌ام نیز از دیدن این فایل‌های مرتبط با مکالمات ضبط‌ شده ما با کودکانمان که سال‌ها پیش در حساب ابری این مجموعه ذخیره شده بود تعجب کردند. هنوز نمی‌توان گفت که کاری اشتباه یا غیرقانونی صورت گرفته است اما کاربران از آن آگاه نیستند. آنها نمی‌دانند که این دیتاها وجود خارجی دارند و در آینده از آن‌ها چه استفاده‌ای خواهد شد.»
 
 آمازون آلکسا
 
دیویدسون ادعا می‌کند که هرکدام از تولیدکنندگان سخت‌افزارهای مجهز به اینترنت باید گزینه‌های رضایتی مرتبط با چگونگی جمع‌آوری، تحلیل و ذخیره اطلاعات شخصی کاربران را در اختیار مشتریانشان قرار بدهند. او همچنین بر این باور است که کارمندان آمازون می‌توانند به دستورات صوتی‌ای که در قالب دستورالعمل‌ها و سؤالات به دستیار دیجیتال الکسا داده می‌شود، گوش بدهند.
 
با این‌ حال، مارک ریلند به‌عنوان رئیس امنیتی خدمات وب آمازون در پاسخ اظهار داشته است که آمازون به‌صراحت اعلام می‌کند که رضایت بخشی جزو اساسی ر فردی است که در تجربه استفاده از الکسا دخیل است. ریلند همچنین اعلام کرد که کاربران می‌توانند هرکدام از اطلاعات گرداوری شده را که مایل به ذخیره آن نیستند، پاک کنند.
 
با این‌ حال دیویدسون نیز در جواب گفته است که بیشتر کاربران از ضبط شدن مکالمات، نحوه استفاده از آنها و توانایی حذف برخی از آنها آگاهند. با این‌ وجود مشخص است که متوقف کردن ضبط مکالمات افراد در هر سیستم مرتبط دیگری هنوز ممکن نشده است.
 
کد مطلب: 56879
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام