۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱

بازگرداندن سیستم مسدودسازی تبلیغات سوم شخص توسط ویوالدی

ایتنا- کمپانی سازنده مرورگر ویوالدی با تغییرات مرتبط با API بلاک کننده تبلیغات خود، رقیب دیرینه‌اش یعنی گوگل کروم را به رقابتی جدید دعوت کرده است.
بازگرداندن سیستم مسدودسازی تبلیغات سوم شخص توسط ویوالدی
کمپانی سازنده مرورگر ویوالدی با تغییرات مرتبط با API بلاک کننده تبلیغات خود، رقیب دیرینه‌اش یعنی گوگل کروم را به رقابتی جدید دعوت کرده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، پس‌ از اینکه گوگل اعلام کرد که قصد دارد تا با ممنوعیت  API مرتبط با  WebRequest بلاک کننده تبلیغات سوم شخص را از رده خارج کند، نارضایتی‌های زیادی در این رابطه ایجاد شد ولی با این‌ حال گوگل بر سر تصمیمات خود پافشاری کرد.

خوشبختانه با توجه به متن‌باز بودن این پلتفرم، فروشندگان مرورگرها می‌تواند تغییرات مختص خود را در این زمینه اعمال کنند و ویوالدی نیز در همین راستا تائید کرد که API ممنوع شده را در نسخه کرومیوم خود احیا خواهد کرد.
 
این کمپانی در وب‌سایت خود اعلام کرده است که: «این تصمیم گوگل به قلب چگونگی استفاده ما از وب مرتبط است. از طرفی گوگلی وجود دارد که ما را ردیابی می‌کند، به ما تبلیغات می‌دهد و ما را تأمین بودجه می‌کند. از طرف دیگر، کاربرانی وجود دارند که می‌خواهند از نفوذپذیری، پروفایلینگ و زمان بارگذاری زیاد ناشی از تبلیغات به دور باشند.»
 
 
 
ویوالدی در ادامه اهمیت تبلیغات به‌عنوان یک جریان مالی را گوش زد می‌کند و دلیل عدم استفاده از بلاک کننده‌های تبلیغات داخلی را نیز همین جریان مالی می‌داند. این کمپانی در ادامه تشریح کرد که: «اما ویوالدی به شما قدرت انتخاب می‌دهد. ما می‌خواهیم که شما وب را همان‌طور که دوست دارید مرور کنید.»

با این حال شرح می‌دهد که از پسوندهای سوم شخص پشتیبانی می‌کند و اعلام می‌کند که: «خبر خوب این است که هر محدودیتی که گوگل تعیین کند را می‌توانیم از سر راه برداریم. مأموریت ما همیشه اطمینان وجود حق انتخاب برای شما خواهد بود.»
 
در انتها لازم به ذکر است که مرورگر امنیت محور ویوالدی بر پایه موتور متن‌باز کرومیم ساخته شده است. این موتور متعلق به شرکت گوگل است و هر تصمیمی که این کمپانی اتخاذ کند بر روی همه مرورگرهای مبتنی بر کروم از قبیل ویوالدی، اپرا یا حتی عضو جدید این مجموعه یعنی گوگل اج تأثیر خواهد گذشت.
 
کد مطلب: 56878
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام