۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۳

آلکسا، سیری و دستیار گوگل در سال آینده هوشمندتر خواهند شد

ایتنا- الکسا، دستیار گوگل و سیری نسبت به‌ روزهای اولیه خود پیشرفت زیادی کرده‌اند. هر سه هوش مصنوعی یادشده دائماً به‌روزرسانی‌هایی را دریافت می‌کنند که آن‌ها را از هم متمایز کرده و رقابت را برای مشتریانشان هیجان‌انگیزتر می‌کنند.
آلکسا، سیری و دستیار گوگل در سال آینده هوشمندتر خواهند شد
الکسا، دستیار گوگل و سیری نسبت به‌ روزهای اولیه خود پیشرفت زیادی کرده‌اند. هر سه هوش مصنوعی یادشده دائماً به‌روزرسانی‌هایی را دریافت می‌کنند که آنها را از هم متمایز کرده و رقابت را برای مشتریانشان هیجان‌انگیزتر می‌کنند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، کنفرانس I/O در ماه می انجام شد و خبرهای زیادی در رابطه با خانه هوشمند به مخاطبان داده شد. کنفرانس سالانه اپل به نام WWDC نیز اخیرا برگزار شد و کنفرانس re:MARS آمازون نیز در حال اجرا است.
به‌ این‌ ترتیب می‌توان حدس زد که این روزها بازار خانه هوشمند با رونمایی‌های تازه در رابطه با الکسا، دستیار گوگل و سیری بسیار داغ شده است.
 
الکسا از زمان عرضه بلندگوهای آمازون اکو درزمینهٔ خانه هوشمند فعالیت داشته است و هم کنون فعالیت‌های هوش مصنوعی به هفت بلندگو و صفحه نمایش ویژه گسترش یافته است.
الکسا می‌تواند برای شما مسیریابی کرده، غذا سفارش دهد و حتی چراغ اتاقتان را روشن و خاموش کرده و درجه حرارت را نیز تنظیم کند.
این بلندگو این‌روزها در مکالمات نیز قوی شده است و از جملات تکراری کمتری استفاده می‌کند. همچنین الکسا به‌تازگی به سیستمی مجهز شده است که می‌تواند دو درخواست را به‌صورت پشت سر هم و بدون نیاز به تکرار کلمه بیداری "الکسا" انجام دهد.
 
 
 
دستیار گوگل نیز امروز بر روی 5 بلندگوی اصلی این کمپانی فعال است. برخلاف الکسا که از این واژه برای بیداری استفاده می‌کند، دستیار گوگل با عبارت‌هایی نظیر " اوکی گوگل" یا "هی گوگل" فعال می‌شود.
شما می‌توانید از این دستیار در رابطه با آب و هوا، ترافیک و اطلاعات دیگر سوال کنید یا نور ال ای دی هوشمند را متناسب نیاز خود تنظیم کنید.
دستیار گوگل نیز مانند الکسا در زمینهٔ گفت‌وگوهای طبیعی بسیار قوی شده است. شما می‌توانید به‌راحتی از این دستیار برای دریافت دستورالعمل‌های پخت غذا استفاده کنید یا حتی از او بخواهید که قدم‌های قبلی یا فعلی را برایتان شرح بدهد.
شما هم‌اکنون می‌توانید با گفتن واژه " استاپ" زنگ هشدار دستیار گوگل را خاموش کنید.
 
سیری نسبت به آمازون و گوگل در ایجاد تحول در خانه هوشمند ضعیف‌تر عمل کرده است، اما همچنان یکی از رقبای اصلی این دو دستیار هوشمند است.
هم‌اکنون سیری روی یک دستیار خانه هوشمند به نام هوم پاد فعال است. شما می‌توانید از طریق دستورهای صوتی دستگاه‌هایی را که با نرم‌افزار هوم کیت اپل سازگار هستند را کنترل کنید.
با این‌ حال سیری در پاسخ دادن به سؤالات عمومی و درک عبارت‌های زبان طبیعی اندکی ضعیف عمل کرده است. خوشبختانه به‌روزرسانی‌های هوم پاد نظیر توانایی شناخت چندصدا، انتقال صدا از آیفون به هوم پاد و پخش رادیو زنده موجب موفقیت این محصول شده است.
 
کد مطلب: 56877
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام