۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۶

ایستگاه بین‌المللی فضایی برای سفر توریستی باز می‌شود

ایتنا - آژانس فضایی در روز جمعه از ابتکار جدید خود مبنی بر فرستادن فضانوردان خصوصی، کسب‌وکارهای تجاری و شانس‌های بازاریابی به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرده‌برداری کرد.
ایستگاه بین‌المللی فضایی برای سفر توریستی باز می‌شود
حدود یک دهه از زمانی که آخرین توریست از ایستگاه فضایی بین‌المللی دیدن کرد می‌گذرد اما ناسا به‌احتمال‌زیاد از سال 2020 درهای خود را به‌روز فضانوردان خصوصی باز خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، آژانس فضایی در روز جمعه از ابتکار جدید خود مبنی بر فرستادن فضانوردان خصوصی، کسب‌وکارهای تجاری و شانس‌های بازاریابی به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرده‌برداری کرد. هدف از انجام این کار سرعت بخشیدن به اقتصاد تجاری پررونق مدار زمین معرفی شد.
 
ناسا آینده‌ای را متصور شده است که در آن تجارت‌های علاقه‌مند در مدار پایینی زمین مستقرشده‌اند و این آژانس برای کاهش هزینه‌ها به یکی از مشتریان آن‌ها تبدیل‌شده است. جنبه فضانوردان خصوصی این ابتکار بسیار جذاب است. ناسا عنوان کرده است که می‌تواند هرساله دو فضانورد خصوصی را با هزینه شخصی‌شان به ایستگاه فضایی بین‌المللی ببرد. این کار با استفاده از پروازهای تجاری ویژه‌ای انجام می‌شود که با همکاری شرکت‌های بوئینگ و اسپیس اکس ساخته‌شده‌اند.
 
 
 
توریست‌های فضایی می‌توانند تا 30 روز در آن محیط بمانند و وظایفی را انجام بدهند که مرتبط با فعالیت‌های بازاریابی و تجاری تائید شده در این دستورالعمل است. کریستین کاک به‌عنوان فضانورد ناسا با استفاده از ویدیو ساده‌ای قدم‌های جدید ناسا در این رابطه را تشریح کرد. او این اقدام به را عنوان یک مدل جدید از تجارت خواند که به ناسا دررسیدن به اهدافش که همان بردن آمریکایی‌ها به فضا است، کمک می‌کند.
 
البته ایستگاه فضایی در حال حاضر میزبان برخی فعالیت‌های توسعه‌ای و تحقیقاتی تجاری است اما ناسا قصد دارد تا این حوزه را گسترش دهد. ناسا برای استفاده‌های تجاری نیازمند فعالیت‌هایی است که به‌خوبی با محیط ایستگاه فضایی هم‌خوان هستند. این فعالیت‌ها درزمینه های تولید فضا، پزشکی احیاکننده و مهندسی زیستی خواهند بود.
 
کد مطلب: 56872
برچسب ها: ناسا
مرجع : www.cnet.com
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام