کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا غربی‌ها تمایل زیادی به انجام درمان و عمل جراحی خود در ایران دارند؟

18 خرداد 1398 ساعت 12:00

گردشگری پزشکی نوعی از گردشگری سلامت است که فرد بیمار برای درمان به دیگر نقاط دنیا مراجعه می‌کند. مهم‌ترین دلیل این سفر، بهره مندی از هزینه‌های کمتر و یا دریافت سریع‌تر درمان است.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------




مدیکال توریسم
قبل از هر چیز بهتر است بدانیم مدیکال توریسم یا گردشگری پزشکی چیست.
گردشگری پزشکی نوعی از گردشگری سلامت است که فرد بیمار برای درمان به دیگر نقاط دنیا مراجعه می‌کند. مهم‌ترین دلیل این سفر، بهره مندی از هزینه‌های کمتر و یا دریافت سریع‌تر درمان است.
توریسم درمانی یکی از بخش‌های رو به رشد صنعت گردشگری در جهان است. از توریسم درمانی به عنوان صنعت سوم جهان نام برده می‌شود. ظرفیت‌های گردشگری سلامت در ایران امکانات رفاهی و گردشگری
علاوه بر موارد بالا، ایران از نظر جاذبه‌های طبیعی، آب و هوا و مکان‌های دیدنی جز 10 کشور برتر جهان است. همچنین ایران در اکثر عوامل تاثیر‌گذار بر توریسم درمانی، از کشور‌های همسایه امکانات بهتری دارد، همچون وجود مناطق خوش آب‌وهوا و چشمه‌های آب‌گرم و غنی از مواد معدنی.
 
 
نحوه دسترسی به خدمات پزشکی در ایران
در ایران از سال‌ها قبل در حوزه توریسم درمانی فعالیت های پراکنده‌ای انجام ‌شده، و برخی پزشکان و بیمارستان‌ها فعالیت‌های محدودی در این زمینه داشته‌اند. اما امروزه که توریسم درمانی جای خود را در بین صنعت گردشگری باز کرده، بدون حضور یک مجموعه تخصصی، جذب گردشگر سلامت در این بازار ممکن نیست. رقابت در سطح  بین‌المللی و پیچیدگی‌های بازاریابی، نیاز به وجود این شرکت ها در ایران را توجیه‌پذیر و لازم می‌کند. همچنین گردشگر سلامت برای انتخاب یک مکان برای درمان نیاز به یک مرجع جامع دارد.
امروزه ده‌ها شرکت توریستی درمانی در ایران فعالیت می‌کنند. بهترین روش دستیابی به امکانات درمانی ارتباط با این شرکت‌هاست. شرکت‌های توریسم سلامت، گردشگری پزشکی را آسان می‌کنند. این شرکت‌ها بسته‌های متنوع سفر و درمان را در اختیار گردشگر سلامت قرار می‌دهند. در واقع کار آنها ارائه خدمات در زمینه معرفی بیمارستان‌ها و پزشکان و آژانس‌های مسافرتی است.


کد مطلب: 56863

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56863/چرا-غربی-ها-تمایل-زیادی-انجام-درمان-عمل-جراحی-خود-ایران

ايتنا
  https://www.itna.ir