۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۲

نفوذ هکرها به رمز ارزها از طریق سیم‌کارت

ایتنا - هکرها با بهره‌گیری از روش جدید دست به یک حمله سایبری جدیدی زده‌اند که با نفوذ بهاطلاعات سیم‌کارت‌های قربانیان ، می‌توانند وارد حساب کاربری آنها شده و تمامی مبالغ موجود مبتنی بر ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت کوین را به سرقت ببرند.
نفوذ هکرها به رمز ارزها از طریق سیم‌کارت

به نظر می‌رسد هکرها و مجرمان سایبری با انتقال اطلاعات سیم‌کارت‌های قربانیان به سیم‌کارت‌های خودشان، حساب‌های کاربری آنها برای استخراج ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده را هک کرده و مبالغ هنگفتی را به سرقت برده‌اند.

این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده است، وب‌سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آنها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند. از طرفی دیگر، استقبال بی‌نظیر کاربران جهانی از ارزهای رمزپایه فرصت خوبی را برای هکرها و مجرمان سایبری فراهم آورده است تا بتوانند با هک حساب‌های کاربری آنها و نفوذ به پلتفرم صرافی‌های ارزهای دیجیتالی، از طریق حملات سایبری گسترده مبالغ هنگفتی را به سرقت ببرند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، هکرها و مجرمان سایبری با بهره‌گیری از یک روش جدید تحت عنوان SIM swapping یا SIM jacking دست به یک حمله سایبری جدیدی در ایالات متحده آمریکا زده‌اند که با انتقال تمامی اطلاعات سیم کارت‌های قربانیان و کاربران موردنظر به سیم کارت‌های مورداستفاده خودشان ، قادر خواهند بود به راحتی وارد حساب کاربری آنها شده و تمامی مبالغ موجود مبتنی بر ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت کوین را به سرقت ببرند.

سرقت اطلاعات سیم کارت و انتقال داده‌های آن به سیم کارت مورداستفاده خود یکی از جدیدترین راه‌هایی است که به نظر می‌رسد مورد استفاده و استقبال هکرها و مجرمان سایبری قرار گرفته است تا بتوانند به حساب‌های کاربری کاربران برای استخراج رمز ارز همچون بیت کوین نفوذ پیدا کرده و مبالغ موجود در اکانت‌های آنها را به سرقت ببرند.

به گفته کارشناسان و تحلیلگران فعال در این حوزه، هنوز معلوم و مشخص نشده است که هکرها با این روش به چه مقدار پول دست یافته و چند حساب کاربری را هک کرده و رمزارزهای آنها را به سرقت برده‌اند.

در چند سال اخیر که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت کوین، مونرو و ریپل از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شدند، همین امر موجب شده است کاربران و هکرهای بسیاری به کسب درآمد و پول در فضای مجازی روی آورند که این خود دلیل محکمی بود برای آنکه تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که پلت فرم و بستر مناسبی برای استخراج این ارزهای دیجیتالی فراهم می‌کردند، مانند قارچ در فضای اینترنت رشد کنند.

آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، به اوج خود رسیده است و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورها و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری در سراسر جهان، هدف این‌گونه حملات قرار گرفته و آسیب‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند.

با اینکه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده‌اند، بسیاری از کشورها ازجمله کشورهای اروپایی در تلاشند تا این پول بی افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند، چراکه بر این باورند بیت‌کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن‌زده و به علت آنکه مقامات قضائی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می‌شود.
کد مطلب: 56848
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام