۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۴

واقعیت مجازی از جنس اینترنت 5G

ایتنا- سال 2020 را می‌توان سال واقعیت مجازی نامید و در همین راستا نیز کمپانی کوالکام قصد دارد که هدست‌های واقعیت افزوده و تلفن‌های همراه مبتنی بر 5G خود را به فناوری‌های جذاب مجهز کند.
واقعیت مجازی از جنس اینترنت 5G
سال 2020 را می‌توان سال واقعیت مجازی نامید و در همین راستا نیز کمپانی کوالکام قصد دارد که هدست‌های واقعیت افزوده و تلفن‌های همراه مبتنی بر 5G خود را به فناوری‌های جذاب مجهز کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، طراحی مرجع Smart Viewer کمپانی کوالکام سازندگان را بر آن داشته تا طرحی را ساخت برای عینک‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ایجاد کنند که با اتصال تلفن‌های همراه مجهز به 5G به آن‌ها (از طریق یواس‌بی) کار می‌کنند.
 
ایده پشت این طرح مبتنی بر آن است که هدست‌های یاد شده تمامی نیازهای اولیه برای فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نظیر ردیاب حرکت، چشم و دست را فراهم کرده و به یک صفحه‌نمایش با رزولوشن 2K برای هر چشم تجهیز شوند و تلفن‌های همراه متصل به آن نیز مسئولیت تأمین پردازش و نرم‌افزارهای موردنیاز واقعیت مجازی را بشوند.
کنترل‌کننده‌های 360 درجه نیز در بخشی از این طراحی گنجانده‌شده‌اند.
 
 
 
مکش توانایی پردازش از تلفن همراه و اتکا به توان آن برای عملکرد سنسورها و صفحه نمایش می‌تواند منجر به ساخت هدست‌های واقعیت مجازی زیادی شود که دنیای فناوری را متحول خواهد کرد.
علاوه بر این، کوالکام به نقش فناوری 5G و تأثیرات زیادی که از طریق اتصال بهینه‌تر، پهنای باند بیشتر و تأخیر کمتر بر روی فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد گذاشت، واقف است.
بنابراین در اختیار داشتن یک تلفن همراه مجهز به فناوری 5G می‌تواند بر روی قابلیت‌های مرتبط با واقعیت افزوده تأثیر بسیار زیادی بگذارد.
 
هیوگو سوارت به‌عنوان مدیر بخش واقعیت افزوده کوالکام در این رابطه اظهار داشت که: «قابلیت‌های بیشتر طراحی مرجع با پخش بار کاری و استفاده از قدرت محاسبه‌گری دستگاه میزبان از طریق اتصال به تلفن همراه یا کامپیوتر خانگی کاربران قابلیت‌هایی نظیر ردیابی چشم و 6DoF controllers، سطح عمیق‌تری از واقعیت افزوده را در دسترس قرار می‌دهد.»
 
علاوه بر این، طراحی مرجع با این هشدار وارد پلتفرم اسنپ دراگون XR1 کوالکام (که دربرگیرنده قدرت پردازش کافی و قابلیت‌های مرتبط با واقعیت افزوده برای راه‌اندازی هدست‌های یاد شده است) می‌شود که تجارب واقعیت افزوده و واقعیت مجازی محدودتر از چیزی خواهند بود که یک تلفن همراه هوشمند توانایی ارائه آن را دارد.
 
همچنین چنین قابلیت‌هایی زودتر از سال 2020 میلادی به تلفن‌های همراه نخواهند رسید.
 
کد مطلب: 56841
برچسب ها: 5G واقعیت مجازی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام