۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۳

کنترل سه‌بعدی صدا برای نسل جدید فولکس‌واگن

ایتنا- سیستم‌های صوتی نصب‌شده بر روی خودروها اغلب بزرگ‌نمایی شده هستند و کارایی لازم را ندارند. بااین‌حال به نظر می‌رسد که سیستم صوتی فولکس‌واگن تغییرات زیادی را در این حوزه ایجاد خواهد کرد.
کنترل سه‌بعدی صدا برای نسل جدید فولکس‌واگن
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، کمپانی فولکس‌واگن به‌تازگی طرح مفهومی خودرویی به اسم Golf GTI Aurora را به نمایش گذاشته است که پردازنده مرکزی آن درواقع یک سیستم صوتی ویژه است که با هولوگرام کنترل می‌شود و دسترسی به آن از صندوق‌عقب خودرو است.

شما می‌توانید با استفاده از این سیستم صوتی حباب معلق تولید کنید، اسلایدرهای سه‌بعدی بسازید و حتی تصاویری زیبا خلق کنید.
فولکس‌واگن هنوز در رابطه با فناوری به‌کاررفته در این سیستم توضیح نداده است اما استفاده از آن نیازمند هیچ عینک، دستکش یا وسیله جانبی دیگر نیست.
 
 
 
با این‌ حال بهتر است که به ورود این فناوری به دنیای واقعی زیاد امیدوار نباشید زیرا بر اساس ادعاها مقامات این کمپانی، تا عرضه مدل نهایی این خودرو به بازار هنوز زمان زیادی باقی است. با این‌ حال هنوز مشخص نیست که این زمان زیاد دقیقا چند ماه یا حتی سال است. البته چنین تأخیری کاملاً قابل توجیه است زیرا فناوری هولوگرافیک در حال حاضر بسیار گران، نادر و محدود است.
 
علاوه بر مشکلات یاد شده در رابطه با کاربری فناوری‌های هولوگرام نیز شک و شبهات زیادی وجود دارد.
جاسازی هولوگرام در صندوق‌عقب خودرویی که فضای کافی دارد ایده خوبی است اما کاربری چندانی ندارد و بهتر است که این فناوری به حدی پیشرفت کند که بتوان سخت‌افزار آن را به‌راحتی در داشبورد خودروها یا (حداقل) صندلی عقب جا داد.

با این‌ وجود با عرضه چنین نوآوری‌هایی تا حدود زیادی می‌توان آینده خودروهای صوتی را متصور شد.
 
کد مطلب: 56840
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام