کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متخصصان هواوی امکان مشاهده مقالات IEEE را نخواهند داشت

www.cnet.com , 21 خرداد 1398 ساعت 20:00

ایتنا- حمله ایالات‌متحده به هواوی همچنان ادامه دارد و در همین راستا دانشمندان این شرکت از مشاهده و دسترسی به مقالات علمی ناشر آمریکایی IEEE محروم شده‌اند.


حمله ایالات‌متحده به هواوی همچنان ادامه دارد و در همین راستا دانشمندان این شرکت از مشاهده و دسترسی به مقالات علمی ناشر آمریکایی IEEE محروم شده‌اند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، به‌تازگی IEEE به ویراستارهای خود اعلان کرده است که از " پیامدهای شدید قانونی" استفاده از دانشمندان هواوی درروند بررسی مجله‌ها ترس دارد. این ناشر هم‌اکنون دارای 422 هزار عضو از 160 کشور جهان به همراه 200 ناشر مجله است و خود را به‌عنوان "بزرگ‌ترین سازمان حرفه‌ای فنی جهان که به پیشبرد فناوری برای سودمندی بشریت اختصاص داده‌شده است" معرفی می‌کند. بااین‌حال این موسسه هم‌اکنون اعلام کرده است که مجبور است به‌عنوان یک سازمان غیرسیاسی و غیرانتفاعی ثبت‌شده در نیویورک به سیاست‌گذاری‌های قانونی پایبند باشد.
 
این کمپانی در رابطه با دسترسی دانشمندان هواوی به مقالات منتشرشده خود اعلام کرده است که:« IEEE با قوانین دولت ایالات مبنی بر محدودیت توانایی کمپانی‌های هواوی فهرست شده و کارندانشان به مشارکت در فعالیت‌های خاصی که عمومی نیست، هم‌خوانی دارد.»
 

 
 
ایالات‌متحده در ابتدای ماه جاری ابزار شبکه هواوی را در فهرست سیاه خود قرارداد و دونالد ترامپ نیز با امضای یک حکم اجرایی ادامه فعالیت هواوی در ایالات‌متحده را به اتهام همکاری‌های نزدیک کمپانی یادشده با دولت چین ممنوع کرد. گوگل نیز در ادامه این قانون هواوی را از فهرست عرضه به‌روزرسانی‌های اندروید خود خارج کرد اما سازمان تجاری ایالات‌متحده به در این رابطه به هواوی فرجه‌ای سه‌ماهه داد. در ادامه کمپانی مایکروسافت لپ‌تاپ‌های میت بوک هواوی را از فروشگاه آنلاین خود حذف کرد.
 
البته این مناقشات از سوی هواوی بدون پاسخ نمانده است و رن جانگفی به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی این کمپانی اعلام کرده است که این کمپانی می‌تواند بدون اندروید نیز به زندگی خود ادامه بدهد و برای چنین شرایطی کاملا آماده شده است. باید منتظر بود و دید که سرانجام کدام‌یک از طرفین این درگیری‌ها درنهایت پیروز خواهد شد.
 


کد مطلب: 56827

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56827/متخصصان-هواوی-امکان-مشاهده-مقالات-ieee-نخواهند

ايتنا
  https://www.itna.ir