کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا خودروهای خودران در گردش به چپ حفاظت‌نشده دچار مشکل می‌شوند + ویدئو

12 خرداد 1398 ساعت 9:15

ایتنا - می‌توان خودروها را به یک الگوریتم ریسک مجهز کرد و سیستم خودرو را مامور اسکن عابران، زمانبندی ترافیک ورودی و امثالهم کرد، ولی با این وجود هم ماشین‌ها در مانور کردن مشکل داشته باشند.


راننده، چه یک انسان باشد و چه یک ربات، در گردش به چپ به مشکل برمی‌خورد. حال اگر این گردش به چپ به صورت حفاظت نشده باشد دشوارتر هم خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، شرکت خودرو خودران کروز، که تحت حمایت جنرال موتورز است، ویدئویی را منتشر کرده که خودروی خودران برقی Bolts این شرکت را در حال گردش به چپ در تمام خیابان‌های شلوغ سان فرانسیسکو نشان می‌دهد. این شرکت می‌گوید که این خودرو در هر 24 ساعت 1400 گردش به چپ حفاظت نشده انجام می‌دهد.
 
شاید به نظر برسد که چنین چیزی برای یک شرکت سازنده خودرو خودران دستاورد چندان مهمی نیست، ولی، چرا، در واقع هست. وایمو (که شرکت زیرمجموعه گوگل در حوزه خودرانها است) در گردش به چپ خودروی Phoenix خود در طی تست در جاده‌های عمومی به مشکل برخورده است. مینی‌ونهای Chrysler Pacifica این شرکت نیز ترسوتر از آن بودند که بتوانند از دل ترافیک راه خود را باز کنند.  
مردم متوجه شده‌اند که روبوتاکسی‌ها در این موارد عملکرد بهتری از خود نشان داده‌اند.
 
میزان تصادف راننده‌های انسان در آمریکا در گردش به چپ 10 برابر گردش به راست است. ولی این ماشین‌ها باید بتوانند از عهده ریسک، جزئیات، و محیط پیرامونی مورد نیاز برای گردش به چپ موفق بر بیایند. می‌شود خودروها را به یک الگوریتم ریسک مجهز کرد و سیستم خودرو را مامور اسکن عابران، زمانبندی ترافیک ورودی و امثالهم کرد، ولی با این وجود هم ماشین‌ها در مانور کردن مشکل داشته باشند.
 


نهایتا به این جنبه می‌رسیم: گردش به چپ در جاده‌های آمریکا یک اقدام بسیار انسان‌محور و اجتماعی است. لی، یک کارشناس خودران‌ها، می‌گوید که گردش به چپ تقریبا یه جور مذاکره است. راننده‌ها خود را به لبه لاین نزدیک می‌کنند و تلاش می‌کنند حتی‌الامکان راهشان را باز کنند.
 
لی توضیح داد: «گردش به راست یک جور مانور یکنواخت است. ولی گردش به چپ به جنبه‌های مختلفی بستگی دارد».
 
باید به عابران، ترافیک جاده، و اشارات مختلفی که راننده‌ها انجام می‌دهند توجه شود، که چنین چیزی برای یک ماشین خودران سخت است.
 
لی می‌گوید: «اینها به توان ارتباط برقرار کردن مربوط می‌شود». و ما می‌دانیم که خودرانها در تعامل اجتماعی تبحر چندانی ندارند؛ به هر حال آنها کامپیوتر هستند. ویدئوی کروز نشان می‌دهد که این خودرو در آنچه یکی از سخت‌ترین بخش‌های رانندگی خودران در آمریکا است در حال مهارت یافتن است. لی گفت: «می‌توان در حرکت این خودرو سطحی از بلوغ را دید».
 
ویدئو
 
 


کد مطلب: 56806

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56806/چرا-خودروهای-خودران-گردش-چپ-حفاظت-نشده-دچار-مشکل-می-شوند-ویدئو

ايتنا
  https://www.itna.ir