۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۶

نسل جدید پردازنده‌های 10 نانومتری اینتل برای بهبود گرافیک و وای‌فای

ایتنا- مدت‌ها بود که شایعاتی درباره نسلی جدید از تراشه‌های 10 نانومتری اینتل به گوش می‌رسید و سرانجام این شرکت از پردازنده‌های 10 نانومتری خود پرده‌برداری کرد.
نسل جدید پردازنده‌های 10 نانومتری اینتل برای بهبود گرافیک و وای‌فای
مدت‌ها بود که شایعاتی درباره نسلی جدید از تراشه‌های 10 نانومتری اینتل به گوش می‌رسید و سرانجام این شرکت از پردازنده‌های 10 نانومتری خود پرده‌برداری کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، اینتل پس از عرضه پنج ساله تراشه‌های 14 نانومتری بالاخره در کنفرانس کامپیوتکس از پردازنده‌های هسته‌ای نسل دهم خود با نام کدگذاری شده "آیس لیک" رونمایی کرد.

این پردازنده‌های جدید که همزمان باعرضه پردازنده‌های رایزن 3000 کمپانی AMD عرضه خواهند شد، بر اساس معماری Sunny Cove خواهند بود که در دسامبر سال گذشته معرفی شد. خط تولید این تراشه‌ها از Core i3 تا Core i7 متغیر هستند و از 4 هسته به همراه 8 رشته اجرایی بهره می‌برند و سرعت آن‌ها نیز 4.1 گیگاهرتز است.
 
سرعت کلاک پردازنده گرافیکی این تراشه به 1.1 گیگاهرتز خواهد رسید و اینتل ادعا کرده است که "آیس لیک" عملکرد گرافیکی یکپارچه نسل‌های قبلی خود را دو برابر خواهد کرد و در این زمینه گوی سبقت را از واحدهای پردازش شتاب‌یافته (APU) کمپانی  AMD خواهد ربود.
 

 
 پردازنده‌های نسل 11 ایریس پلاس قادر به پخش  4K HDR و پشتیبانی از گیم پلی 1080p هزاران عنوان بازی محبوب خواهند بود و اینتل در کامپیوتکس امسال نشان داد که یک لپ‌تاپ مجهز به " آیس لیک" می‌تواند بازی Destiny 2 را به‌راحتی اجرا کند.
 
همچنین واحد پردازش مرکزی (CPU) این تراشه 18 برابر سریع‌تر از مدل قبلی آن یعنی Skylake بوده است و بالاترین حد عملکرد آن بر اساس فشار کاری تا 30 الی 40 درصد خواهد رسید.
این کمپانی همچنین مدعی شده است که این تراشه نسبت به نسخه‌های نسل هشتم خود درزمینهٔ عملکرد وظایف مرتبط با هوش مصنوعی 2.5 برابر سریع‌تر شده است.
 
به‌صورت کلی این پردازنده جدید اینتل به ساخت لپ‌تاپ‌های ظریف‌تر و سبک‌تر کمک خواهد کرد و برای اولین بار می‌توان از فناوری Thunderbolt 3 و وای‌فای 6 روی آن استفاده کرد.
با این‌ حال متأسفانه این کمپانی هنوز نام لپ‌تاپ‌هایی که این تراشه جدید مجهز خواهند شد را اعلام نکرده است اما ادعا کرده است که 30 لپ‌تاپ مختلف با نسخه‌های متفاوت از آن بهره خواهند بود.
 
 
کد مطلب: 56801
برچسب ها: اینتل پردازنده
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام