کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شکایت از اپل به‌واسطه اشتراک داده‌های کاربران در آی تیونز

www.theinquirer.net , 25 خرداد 1398 ساعت 15:33

ایتنا- به‌تازگی از اپل برای فروش اطلاعات کاربران آی تیونز و اپل موزیک شکایت شده ولی این کمپانی به این ادعاها پاسخی قطعی نداده است.


به‌تازگی از اپل برای فروش اطلاعات کاربران آی تیونز و اپل موزیک شکایت شده، ولی این کمپانی به این ادعاها پاسخی قطعی نداده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، سه فرد شاکی از رود آیلند و میشیگان اخیرا شکایتی را در دادگاه ایالتی کالیفرنیا مطرح کردند و در آن مدعی شدند که کمپانی اپل به‌صورت عامدانه و غیرقانونی اطلاعات این افراد را بدون اجازه آن‌ها در اختیار افراد سوم شخص گذاشته و قوانین محلی را نقض کرده است.
 
در ادامه این شکایت آمده است که این به اشتراک‌گذاری علاوه بر مشکلات قانونی خطرناک نیز بود، زیرا چنین افشاگری‌هایی می‌تواند افراد در معرض آسیب در جامعه را مورد هدف قرار بدهد. 
همچنین ادعا شده است که افراد سوم شخصی که این اطلاعات را دریافت کرده‌اند نیز آن‌ها را بدون اجازه از کاربر اصلی در اختیار دیگران گذاشته است.
شاکیان حتی نمونه‌هایی از کمپانی‌های بازاریابی که این اطلاعات را داشته و از آن‌ها استفاده کرده بودند را نیز ضمیمه پرونده کرده‌اند.
 

 
 
این افراد همچنین مدعی شده‌اند که تبلیغات ارسال‌شده بر اساس گروه‌های جمعیتی ویژه‌ای عرضه می‌شوند و برای مثال تبلیغات پوشک‌های باکیفیت ممکن است برای زنان پردرآمد در سنین بارداری که در ماه گذشته به موسیقی یک خواننده خاص گوش کرده‌اند، به نمایش دربیاید.
علاوه بر عرضه این داده‌ها به بازاریاب‌ها، این اطلاعات برای توسعه‌دهندگانی که روی یکپارچگی و توسعه سرویس‌هایشان کار می‌کنند نیز ارائه می‌شود.
 
شرکت اپل که هنوز در رابطه با این موضوع اظهارنظر نکرده است، به پرداخت 250 دلار به هر فرد متأثر ساکن رود آیلند و 5000 دلار به افراد واقع در میشیگان متهم شده است.
با افزوده شدن به شمار شاکی‌ها انتظار می‌رود که در هفته آینده افشاگری‌ها و البته دفاعیه‌های جدیدی را در این رابطه بشنویم.
 


کد مطلب: 56800

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56800/شکایت-اپل-به-واسطه-اشتراک-داده-های-کاربران-آی-تیونز

ايتنا
  https://www.itna.ir