۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰

تردید هواوی برای تاریخ رونمایی از جایگزین اندروید

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن هستند که ممنوعیت کمپانی هواوی در ایالات متحده منجر به ایجاد سیستم عاملی به‌عنوان جایگزین اندروید توسط این کمپانی شده است اما تاریخ عرضه آن هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست.
تردید هواوی برای تاریخ رونمایی از جایگزین اندروید
گزارش‌ها حاکی از آن هستند که ممنوعیت کمپانی هواوی در ایالات‌متحده منجر به ایجاد سیستم عاملی به‌عنوان جایگزین اندروید توسط این کمپانی شده است، اما تاریخ عرضه آن هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، بعد از آن که هواوی از آمادگی عرضه سیستم عاملی به‌عنوان جایگزین اندروید خبر داد، به TechRadar اعلام کرد که سیستم عامل یادشده در ماه آینده عرضه نخواهد شد. در عوض، این کمپانی برنامه دارد که این سیستم عامل را در اواخر سال جاری میلادی برای چین و تا سال 2020 برای بازار جهانی عرضه کند.
 
هواوی نیز مانند تولیدکنندگان دیگر به سیستم عامل اندروید کمپانی گوگل وابسته است.
با این‌ حال در ابتدای ماه جاری گوگل اعلام کرد که به دلیل دستور ارسال شده از کاخ سفید مبنی بر ممنوعیت هواوی در ایالات متحده، لایسنس اندروید را به این کمپانی چینی نخواهد داد. سپس فرصتی 90 روزه به هواوی داده شد که پس از اتمام آن به‌احتمال بسیار زیاد نخواهد توانست از سرویس‌های گوگل و به‌روزرسانی‌های ماهیانه اندروید بهره‌مند شود.
 
 هواوی
 
با این‌ وجود هواوی پیش‌ از این با ایجاد سیستم عامل ویژه خود با نام کدگذاری شده HongMeng از سناریو یادشده آگاه بود. اخبار مرتبط با ارائه جایگزین سیستم عامل اندروید پس از گزارش‌های اعلام کرده در رابطه با تصمیم جدید گوگل افشا شد، اما تاریخ عرضه این سیستم عامل جدید هنوز مشخص نشده است.
 
بر اساس این اخبار، هواوی از سال 2012 روی سیستم عامل جدید خود کار کرده است و می‌دانست چه روزی چنین اتفاقی خواهد افتاد و برای آن آماده بود.
این سیستم عامل در ژانویه سال 2018 آماده است و برنامه جایگزین این کمپانی برای اندروید بود.

الا الشیمی به‌عنوان معاون گروه بازرگانی هواوی در خاورمیانه در این رابطه اظهار داشت که: «از آنجایی‌که ارتباطی قوی‌ با گوگل و دیگران داشتیم و نمی‌خواستیم این رابطه را خراب کنیم، قصد نداشتیم که این سیستم عامل را به بازار عرضه کنیم.»
 
بر اساس گزارش‌ها نرم‌افزارهای فعلی اندروید روی HongMeng کار خواهند کرد و به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که این سیستم عامل مبتنی بر نسخه متن‌باز اندروید است.
هواوی در حال حاضر اپ استور ویژه خود را روی اندروید عرضه کرده است که می‌تواند میزبان نرم‌افزارهای جدید این کمپانی باشد.
 
کد مطلب: 56794
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام