کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برنامه لنوو برای عرضه نخستین کامپیوترهای مجهز به فناوری 5G

www.engadget.com , 12 خرداد 1398 ساعت 12:52

ایتنا- پروژه "بدون محدودیت" لنوو که شامل عرضه لپ‌تاپی ویژه با قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G است، امیدهای زیادی را زنده کرده است.


پروژه "بدون محدودیت" لنوو که شامل عرضه لپ‌تاپی ویژه با قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G است، امیدهای زیادی را زنده کرده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، زمانی که پروژه‌ای تحت عنوان " بدون محدودیت" نام‌گذاری می‌شود انتظارات از آن بسیار فراتر از حد عادی است و این موضوع درباره لپ‌تاپ  5G جدیدی که لنوو در طی کنفرانس کامپیوتکس 2019 از آن رونمایی کرده است نیز صادق است.
این لپ‌تاپ درواقع یک نمونه اولیه است که امکانات آن هنوز تکمیل نشده است و تنها اطلاعاتی که از آن موجود است برخورداری از پردازنده اسنپ دراگون 8cx و پشتیبانی از فناوری 5G است.
 
تراشه اسنپ دراگون 8cx  در دسامبر گذشته رونمایی شد و نویدبخش ارائه عملکردی پرقدرت و عمر باتری زیاد برای دستگاه‌های  ARM بود. این تراشه برای برطرف کردن نگرانی‌های مردم در رابطه با کامپیوترهای شخصی اسنپ دراگون ساخته شد که بیشتر روی عملکرد تمرکز داشتند.
پردازنده 8 هسته‌ای Kryo 495 موجود در این تراشه افزایش کش 10 مگابایتی را به همراه دارد و به‌این‌ترتیب می‌تواند نرم‌افزار کروم را بهتر از پیشینیان خود اجرا کند. اسنپ دراگون 8cx   با تکیه ‌بر معماری 7 نانومتری خود عمر باتری بیشتری را برای دستگاه میزبان خود به همراه خواهد داشت.

 
 
همان‌طور که گفته شد از قابلیت‌های دیگر این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از اتصال 5G اشاره کرد، اما از آنجا که سرعت دنیای واقعی این فناوری هنوز قابل آزمایش نیست، پس نمی‌توان در رابطه با این قابلیت نظر چندانی داد.
با این‌ حال بر اساس شایعات، این لپ‌تاپ از 16 گیگابایت رم استفاده می‌کند که با پردازنده 2.8 گیگاهرتزی اسنپ دراگون 8cx عملکرد چندوظیفه‌ای قابل اتکایی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.
 
کوالکام در ادامه در ادامه برای مقایسه اسنپ دراگون 8cx با رقبایش (پردازنده Core i5-8250U کمپانی اینتل) فهرست بنچ‌مارک جدیدی را عرضه کرد.
نتایج بنچ‌مارک 10 نرم‌افزاری پردازنده‌ها که به‌تازگی توسط  PCMark عرضه شده است نشان داد که کوالکام با پردازنده 8cx خود نرم‌افزارهایی مانند مایکروسافت اج و ورد را بهتر از i5 اجرا کرده است و این در حالی است که پردازنده اینتل در نرم‌افزارهای اکسل و پاور پوینت قوت بیشتری داشته است.

در نهایت باید گفت که هنوز در رابطه با قیمت و تاریخ عرضه این لپ‌تاپ اطلاعات دقیقی در دست نیست.
 


کد مطلب: 56779

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56779/برنامه-لنوو-عرضه-نخستین-کامپیوترهای-مجهز-فناوری-5g

ايتنا
  https://www.itna.ir